James Curtis, 50 Cent znany raper na świecie może być kojarzony z działalnością muzyczną. Jak się okazuje, muzyk jest również przedsiębiorcą. Prowadzi wytwórnię muzyczną G-Unit Records, tworzy napój energetyczny Street King oraz jest producentem sprzętu muzycznego SMS Audio. Czego możemy nauczyć się od tak wszechstronnego biznesmena zza oceanu?
1. Pracuj ciężko, aż osiągniesz zamierzony rezultat
50 Cent jest znany z pracowitości. Gdy rozpoczynał pracę nad utworem muzycznym, jako pierwszy pojawiał się w studiu nagraniowym, a opuszczał je jako ostatni.1 Wierzy on, że sukces w biznesie zarezerwowany jest dla pracusiów. Raper nie jest jedynym przykładem potwierdzającym to zjawisko. Twórca Facebooka, Mark Zuckerberg przyznał się ostatnio, że w ciągu tygodnia poświęca pracy średnio 50-60 godzin.
2. Bądź cierpliwy i czekaj na efekty
Początki kariery 50 Centa nie były imponujące. Pierwsza płyta, którą nagrał w piwnicy, nigdy nie ujrzała światła dziennego. Na kolejny krążek raper podpisał kontrakt z wytwórnią Columbia Records, który szybko został rozwiązany w wyniku zmiany głosu jakiego doznał wokalista w konsekwencji strzału w twarz z broni palnej. Dopiero po upływie sześciu lat pracy nad dykcją, raper wydał krążek przynoszący sławę i pieniądze.2
3. Kreuj atrakcyjną dla innych rzeczywistość
W udzielonej wypowiedzi dla magazynu Fortune, 50 cent powiedział, że tworząc firmę SMS Audio nie miał nic, oprócz pomysłu i wizji. Wcześniej prześledził rynek muzyczny w poszukiwaniu wysokiej klasy sprzętu grającego i nie znalazł nic, co mogłoby zainteresować wymagającego użytkownika. Dlatego, jak twierdzi, stworzył najlepszej jakości słuchawki, które są wyjątkowo wydajne i stanowią ikonę stylu.3
4. Otaczaj się odpowiednimi ludźmi
Dziadek 50 Centa powtarzał wnukowi, że sukces jaki w życiu osiągnie będzie proporcjonalny do wartościowych ludzi jakich w życiu spotka. Raper wziął sobie do serca radę seniora i jak twierdzi, powodzenie firmy SMS Audio, której jest właścicielem, ściśle związane jest z doborem odpowiednich współpracowników. Wynika z tego, że budowanie biznesu to proces ciągłej selekcji osób i ucinania bezsensownych relacji.
5. Miej otwarty umysł i nie próbuj zdobywać sympatii wszystkich ludzi
Jak twierdzi raper, bycie konserwatywnym nie jest opłacalne. Przyjmując taką postawę łatwo przegapić okazje biznesowe, ale też stracić elastyczność i zdolność dopasowania się do środowiska. Drugi błąd jaki według rapera można popełnić, to staranie się o sympatię każdej napotkanej osoby. Postępując w ten sposób, tracimy szacunek innych ludzi, a na dodatek kontrolę nad sytuacją, bo przez skupienie się na zdobyciu zaufania wśród wszystkich łatwo zostać wykorzystanym.4