Przed debiutem na GPW, Michał Sadowski, współtwórca i prezes Brand24, narzędzia do monitoringu treści w Internecie, powiedział: – Akces do tak elitarnego grona spółek postrzegamy jako kamień milowy w naszym rozwoju. To potwierdzenie tego, że jesteśmy już spółką dojrzałą i docenianą przez inwestorów. Obecność na rynku głównym będzie dla nas z jednej strony wyzwaniem, z uwagi na wyższe wymagania stawiane przez regulatorów, z drugiej jednak szansą na pozyskanie zainteresowania nowych inwestorów ze zróżnicowaną strategią inwestycyjną.
To nie jedyny powód do dumy dla Brand24 w ostatnim czasie. Wczoraj informowaliśmy, że projekt spółki został zakwalifikowany do otrzymania 3,8 mln zł dotacji z funduszy unijnych na realizację i wdrożenie algorytmów sztucznej inteligencji służących analizie obecności marki w Internecie. Jego całkowita wartość wynosi ok. 6,4 mln zł. Zgodnie z planem ma zostać wdrożony do 2023 roku.
Prace badawcze będą obejmować problemy wielojęzykowej analizy tekstu, a także budowy modeli analizujących dane multimodalne. Te zagadnienia są aktualnie jednym z najbardziej rozwojowych kierunków badań nad sztuczną inteligencją.