Inwestorem wiodącym rundy był Atlantic Food Labs, do którego dołączył Market One Capital, a także wcześniejsi inwestorzy firmy – Seedcamp i Mustard Seed MAZE.
Kitch to platforma technologiczna, która pozwala restauracjom stworzyć własny niezależny sklep internetowy i sprzedawać dania w dostawie i na wynos. Dzięki aplikacji wiele obszarów działania gastronomii jest zoptymalizowanych i – co ważne – zarządzanych z poziomu jednego narzędzia. Pozwala to maksymalizować sprzedaż przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów z tym związanych.
Misją Kitch jest pomoc restauracjom w cyfryzacji ich oferty, bez utraty niezależności – Wraz z pandemią gwałtownie wzrósł popyt na dostawy online. Próby dostosowania się restauracji uwidoczniły trudności, z jakimi mierzyły się placówki: wysokie koszty, złożoność operacyjna, utrata kontroli. Czuliśmy, że Kitch może to zmienić. Poczuliśmy się zobowiązani do udostępniania i ciągłego rozwijania narzędzi, które umożliwiają restauracjom zachowanie niezależności i odzyskanie kontroli nad ich cyfrowym biznesem – wyjaśnia Rui Bento, współzałożyciel i dyrektor generalny w Kitch.
Kitch wystartował w marcu 2020 roku. W początkowym okresie skupiał się na umożliwieniu mieszkańcom zamawiania ulubionych dań do domu. Jednak z upływem czasu firma zaczęła pracę nad autorskim rozwiązaniem, które pozwoliłoby lokalom jak najlepiej wykorzystać możliwości kreowane przez internetowe rozwiązania w zakresie zamówień i dostaw. Z uwagi na pandemię wiele restauracji zdecydowało o cyfryzacji swojej oferty i umożliwieniu zakupu w ramach serwisów do zamawiania jedzenia online. Oznaczało to rezygnację z niezależności, przy jednoczesnym obciążeniu opłatami pobieranymi przez zewnętrzne aplikacje dostawcze. Wyzwaniem dla lokali okazało się także utrzymanie relacji z klientami w przestrzeni cyfrowej oraz walka o to, by jedzenie było dostarczane na ich warunkach.
W związku z tym Kitch postanowił skupić się na rozwoju narzędzi umożliwiających firmom z branży gastronomicznej sprzedaż online w sposób niezależny. Jak to się dzieje? Kitch daje możliwość zarządzania zamówieniami z innych aplikacji (np. Uber Eats, Glovo, Deliveroo) oraz pozyskanymi bezpośrednio przez strony www samych restauracji. Restauracja sama decyduje, w jakie lokalizacje będzie dostarczać posiłki – a tym samym może wybrać te najbardziej atrakcyjne pod względem liczby klientów. Zamówienia są dostarczane przez profesjonalną flotę zarządzaną przez Kitch, bez zbędnych formalności dla restauracji. Wszystkie informacje o dostawie, dla wszystkich kanałów i aplikacji, są umieszczane w jednym miejscu i zarządzane z poziomu jednego menu. Dzięki agregowaniu informacji – restauracja jest w stanie dokładnie monitorować swój biznes, a wykorzystując posiadane informacje – podejmować najlepsze decyzje.
– Od ponad roku przyglądaliśmy się zmianom w obszarze gastronomii. Pandemia nie zmieniła potrzeb ludzi, ale znacząco wpłynęła na ich nawyki konsumenckie. To z kolei wymusiło zastosowanie nowych rozwiązań w sferze zarządzania restauracją i ograniczania kosztów jej działania, jak i dostaw do klientów – wyjaśnia Marcin Zabielski, współzałożyciel i Partner Zarządzający w Market One Capital – Kluczowe znaczenie dla decyzji o zaangażowaniu kapitału na tak wczesnym etapie mają dla nas zawsze wielkość rynku, trendy i zespół. Kitch to nie tylko platforma, która adresuje wspomniane wyżej zmiany na ogromnym rynku, ale przede wszystkim, zespół profesjonalistów z odpowiednimi doświadczeniem, prezentujący cechy, których szukamy u przedsiębiorców.
Aktualnie Kitch obsługuje restauracje w Portugalii – zarówno w rejonie Lizbony, jak i Porto – i przygotowuje się do rozszerzenia działalności na inne kraje europejskie. W czerwcu planuje debiut w Hiszpanii.