Crowdfundingowy przystanek w drodze na NewConnect: WeirdFish ruszy z emisją akcji przed debiutem

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Crowdfundingowy przystanek w drodze na NewConnect: WeirdFish ruszy z emisją akcji przed debiutem

Udostępnij:

O planach szybkiego wejścia na NewConnect spółka gamingowa Weird Fish S.A. informowała już w 2020 roku. Moment debiutu tego niezależnego studia deweloperskiego pod kierownictwem Marka Sobóla i Wiktora Szymańskiego zbliża się już wielkimi krokami i powinien nastąpić jeszcze w 2021 roku. Jednak zanim dojdzie do wejścia na rynek NewConnect, zarząd zdecydował się na przeprowadzenie emisji Pre-IPO za pomocą nowopowstałej platformy NavigatorCrowd. Emisja akcji ruszy już w czerwcu.

Weird Fish to niezależne studio gamingowe założone w 2019 roku przez dwóch doświadczonych deweloperów Marka Sobóla oraz Wiktora Szymańskiego. Marek Soból jest jednym z twórców notowanej na NewConnect spółki CreepyJar, znanej m.in. z głośnego tytułu „Green Hell” – symulatora, który pozwala graczom na przeniesienie się w świat puszczy amazońskiej. Pełnił również funkcję prezesa zarządu TechlandWarszawa, w którym odpowiadał m.in. za rozwój działu Level Designu. Drugi z założycieli to Wiktor Szymański, który przez ostatnich sześć lat pracował w studiu Techland Warszawa, gdzie odpowiedzialny był m.in. za organizację produkcji oraz pracę zespołu level designerów. Obecnie spółka prowadzi zaawansowane prace nad swoim pierwszym tytułem „Oddyssey: Your Space, YourWay”, umożliwiającej graczom eksplorację otwartego świata w przestrzeni kosmicznej. Gra utrzymana będzie w charakterystycznej stylistyce lat ’80, a jej trailer można już oglądać m.in. na platformie Steam. Wydawcą gry jest 505 Games, globalny wydawca i dystrybutor gier, należący do koncernu Digital Bros.

– Oddyssey jest już na mocno zaawansowanym etapie. Mamy gotowych większość mechanik oraz grafikę. Gotowy jest też tryb multiplayer. Przez kilka następnych miesięcy będziemy tę grę dopracowywać i chcemy, aby trafiła do sprzedaży w trybie Early Access już jesienią tego roku. Jednocześnie pragniemy, aby moment ten pokrywał się z naszym wejściem na NewConnect. Taki plan znajdował się w naszej strategii od samych początków Weird Fish. Jednak wychodząc naprzeciw bardzo dużemu zainteresowaniu, jakie spływało do nas od potencjalnych inwestorów, postanowiliśmy poprzedzić ten krok przeprowadzeniem emisji na platformie NavigatorCrowd. Wierzymy, że kampania crowdfundingowa pozwoli na zaangażowanie w nasz projekt szerokiej rzeszy osób, które wesprą nas w budowaniu rozpoznawalności marki nie tylko w kręgach gamingowych – podkreśla Marek Soból, prezes zarządu Weird Fish S.A.

Kampania Weird Fish S.A. będzie pierwszą emisją przeprowadzoną za pomocą nowopowstałej platformy crowdfundingowej NavigatorCrowd tworzonej przez Artura Granickiego, byłego Dyrektora Departamentu Fintech w Komisji Nadzoru Finansowego. Platforma ta dedykowana jest inwestycjom w spółki technologiczne z różnych obszarów (np. energii odnawialnej, elektromobility, gaming, medtech, czy IOT) będące na etapie Pre -IPO. Spółki emitentów powinny zadebiutować na rynku NewConnect lub GPW w krótkiej perspektywie maksymalnie 1-3 lat, przy wsparciu i doradztwie GrupyNavigator.

Platforma działa w ramach grupy kapitałowej Navigator, która zapewniła finansowanie ponad 140 projektom na łączną kwotę ponad 4,5 mld zł oraz doradzała przy wprowadzeniu na parkiet giełdowy kilkudziesięciu spółek.

– Weird Fish to pierwsza spółka, której emisję przeprowadzamy na naszej platformie. Wpisuje się ona idealnie w misję, która stoi za powstaniem NavigatorCrowd, czyli zwiększeniem szans na zysk wśród inwestorów w mechanizmie crowdinvestingowym, poprzez umożliwienie im inwestycji na etapie Pre-IPO. Weird Fish już na przełomie III i IV kwartału 2021 planuje debiut na NewConnect, a możliwość zainwestowania przez szerokie grono inwestorów w spółkę na kilka miesięcy przed jej debiutem to sytuacja wyjątkowa – dodaje Artur Granicki, prezes zarządu NavigatorCrowd.