BlaBlaCar stawia pierwsze kroki w Ameryce

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

BlaBlaCar, platforma skupiająca największą na świecie społeczność użytkowników wspólnych przejazdów, ogłosiła dziś debiut w Meksyku. Poprzez przejęcie lokalnego serwisu Rides, BlaBlaCar robi pierwszy krok w Ameryce Łacińskiej.

fot. facebook.com/BlaBlaCarPL

Ponad 20-milionowa społeczność BlaBlaCar rozszerza się na Meksyk, dając mieszkańcom tego kraju dostęp do przystępnej formy podróżowania na dłuższych trasach. W wyniku zaprzestania subsydiowania paliw przez rząd, ceny benzyny w ciągu ostatnich pięciu lat wzrosły w tym kraju o ponad 70 proc., a zbyt nisko rozwinięta sieć kolejowa pomiędzy 14 największymi miastami nie nadąża za rosnącymi potrzebami pasażerów.

Zapotrzebowanie na ekonomiczne sposoby przemieszczania się to jedna z przyczyn sukcesu działającej tam od dwóch lat platformy wspólnych przejazdów Rides. W tym czasie firmie tej udało się zbudować znaczącą społeczność kierowców i pasażerów, a ride-sharing wprowadzić  do katalogu naturalnych zachowań konsumenckich wśród podróżujących osób. Zespół Rides, prowadzony przez Alberto Padillę, Cristinę Palacios i Ignacio Cordero, dołącza do BlaBlaCar tworząc dwunasty lokalny oddział firmy. Po raz kolejny zgodnie ze swoją strategią BlaBlaCar pozyskuje do współpracy lokalnych, utalentowanych przedsiębiorców, by zdobywać nowe rynki.

– Cieszymy się z rozpoczęcia współpracy z Alberto, Cristiną i Ignacio, którzy dołączają do rosnącej grupy przedsiębiorców prowadzących lokalne oddziały BlaBlaCar w różnych miejscach globu. Wdrażana przez nas konsekwentnie strategia „acqui-hiring” daje takim zespołom autonomię, dzięki której mogą one czerpać z dotychczasowych sukcesów, wykorzystywać swoją głęboką wiedzę o lokalnych uwarunkowaniach rynkowych oraz kontynuować realizację swoich ambicji biznesowych. Wierzymy, że działając w ramach BlaBlaCar, nasi nowi koledzy z sukcesem rozpropagują wspólne przejazdy wśród milionów Meksykan poszukujących niedrogiego  transportu – mówi Nicolas Brusson, współzałożyciel i COO BlaBlaCar.

– W ostatnich kilku latach BlaBlaCar pokazał, że potrafi dynamicznie wchodzić na nowe rynki oraz wprowadzać na swojej platformie pionierskie rozwiązania budujące bezpieczeństwo i zaufanie wśród użytkowników. Połączenie naszego doświadczenia z doświadczeniem BlaBlaCar nada nową dynamikę aktywnej społeczności, którą zbudowaliśmy w Rides. Liczymy, że razem przekonamy jeszcze więcej osób do umawiania się przez serwis na wspólne, ekonomiczne podróże – wyjaśnia Alberto Padilla, który obejmuje stanowisko Country Managera BlaBlaCar w Meksyku –  Meksykanie są niesamowicie rozmowni – większość z nich pewnie wskaże poziom „BlaBlaBla” w swoich profilach w serwisie BlaBlaCar – dodaje Padilla.

– Wraz z dzisiejszą premierą w Meksyku, BlaBlaCar po raz pierwszy dociera do Ameryki. To kolejny milowy krok w naszej misji udostępniania alternatywnego, oszczędnego sposobu podróżowania wszędzie tam, gdzie istnieje takie zapotrzebowanie. Oparte na zasadzie dzielenia się kosztami wspólne przejazdy ułatwiają kolejnym grupom ludzi na świecie przemieszczanie się i powodują, że korzystamy z naszych samochodów w bardziej efektywny sposób – tłumaczy założyciel i prezes BlaBlaCar, Frederic Mazzella.

Po zeszłotygodniowym ogłoszeniu przejęcia niemieckiego serwisu Carpooling.com oraz przyłączeniu węgierskiego Autohop, BlaBlaCar obecny jest w 19 krajach na całym świecie:  działa w krajach Beneluksu, w Chorwacji, Francji, Hiszpanii, Indiach, Meksyku, Niemczech, Polsce, Portugalii, Rosji, Rumunii, Serbii, Turcji, na Ukrainie, na Węgrzech, we Włoszech oraz w Wielkiej Brytanii. Serwis kojarzy osoby zainteresowane podróżą na dłuższym dystansie z prywatnymi kierowcami oferującymi wolne miejsca przy okazji swojego przejazdu na danej trasie. Zasadą serwisu jest dzielenie się przez kierowców kosztami przejazdu ze swoimi pasażerami.