W przeprowadzonym przez nas badaniu startupowcy wskazywali również na bezpośredni kontakt ze znajomymi z branży jako na bardzo skuteczny sposób prowadzenia rekrutacji. Dobrym pomysłem jest także wewnętrzny system poleceń, w którym obecni pracownicy pomagają w poszukiwaniu nowych kandydatów.
Tego typu rozwiązania są skuteczne, a przy tym tanie lub często wręcz darmowe.
Serwisy ogłoszeniowe nie tracą, ale rośnie popularność job boardów
Ponad 30% przedsiębiorców pozytywnie ocenia rekrutacje prowadzone poprzez serwisy z ofertami pracy – zarówno te duże zasięgowe jak pracuj.pl czy olx.pl, jak również serwisy branżowe.
Przodują tu zwłaszcza job boardy dedykowane branży IT, takie jak justjoin.it, nofluffjobs.com czy bulldogjob.pl. Dużą popularnością cieszy się również job board dedykowany branży marketingowej rocketjobs.pl, który dziś jednym z najpopularniejszych miejsc, w którym pracowników poszukuje świat reklamy.
Dość agresywna growth hackingowa strategia budowania zasięgów przez job boardy przy stosunkowo niskich cenach i wyspecjalizowaniu się w konkretnych branżach sprawia, że są to rozwiązania postrzegane przez małe i średnie firmy jako bardziej efektywne.
Headhunting nadal w cenie
Blisko 20% przedsiębiorców wskazuje na wysoką skuteczność działań headhunterów, z zastrzeżeniem, że poszukujemy pracowników wyższych szczebli, ponieważ rozwiązania tego typu są bardzo kosztowne.
Skąd brać ludzi do pracy? Zapraszamy do Radia 357 na drugą audycję programu Firmament
Już dziś, czyli w czwartek 27 maja o godz. 15.00, na antenie Radia 357 odbędzie się drugą audycja z cyklu pt. Firmament. Tym razem prowadzący i goście programu poszukują odpowiedzi na pytanie „skąd brać ludzi do pracy?” Zapraszamy!
Gospodarzem programu będzie Jarosław Sroka, członek zarządu Kulczyk Investments, odpowiedzialny za program InCredibles. Gośćmi natomiast:
- Piotr Nowosielski założyciel Just Join IT, największego w Polsce portalu z ogłoszeniami o pracę dla branży IT, którego firma zatrudnia około 50 pracowników i w zaledwie 3 lata obsłużyła ok. 3500 klientów,
- Olga Łęgosz, współzałożycielka Fundacji Sukces Pisany Szminką, HR-owiec z wykształcenia i z doświadczenia. Była szefowa działu HR w korporacji zatrudniającej kilkanaście tysięcy osób. Dzisiaj sama takim podmiotom doradza.