Pandemia przyśpieszyła postęp technologiczny, zmieniając nie tylko zachowania konsumentów, ale i cały biznes. Aktywności przypisane do „świata offline” takie jak nauka, treningi czy zakupy, podążając za potrzebami konsumentów przeniosły się lub rozbudowały swoją obecność w Internecie. Wzrosło zapotrzebowanie na innowacyjne rozwiązania w zakresie komunikacji prowadzącej do szybszego i wygodniejszego dla użytkownika zakupu. Twórcy treści, dostawcy usług oraz marki, skupili się na działaniach komunikacyjnych w mediach społecznościowych. Z poziomu platform społecznościowych nie mogli jednak prowadzić bezpośredniej sprzedaży oferowanych przez siebie treści i produktów. Teraz, dzięki Gizmi będzie to możliwe – wystarczy dodać w social mediach post z linkiem do zakupu i gotowe.
– Gizmi to rozwiązanie, które pomaga w prosty sposób monetyzować treści cyfrowe, wykorzystując popularne kanały komunikacji takie jak Facebook, Instagram, YouTube czy LinkedIn. Lista zastosowań Gizmi jest długa i pozwala wystawić na sprzedaż między innymi szkolenie, nagranie wideo, utwór muzyczny, dietę, artykuł, ebook, voucher czy bilet. Cały proces komunikacji i sprzedaży odbywa się w oknie czatu Messengera i jest intuicyjny. W kilka sekund od podjęcia decyzji do finalizacji sprzedaży. To jest kluczowa wartość Gizmi: zamknięcie luki między punktem inspiracji zakupowej, a punktem konsumpcji – mówi Tomasz Uściński, współtwórca Gizmi.
Sprzedaż w sieci nigdy nie była tak prosta
Rozwijający Gizmi, Tomasz Uściński i Michał Kiełpiński, zadbali o to, by narzędzie było funkcjonalne i bezpieczne. Wystarczy połączyć konto Gizmi ze swoją stroną na Facebooku. To pierwszy krok do tego, by zaoferować swe usługi lub produkty obserwującym followersom. Następny krok to utworzenie profilu płatności, tak by pieniądze ze sprzedaży od razu trafiały na konto sprzedającego. Dzięki współpracy ze Stripe – globalnym operatorem płatności – wszystkie transakcje na Gizmi spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa. Gizmi pozwala również na sprzedaż w modelu subskrypcyjnym.
Chat-commerce przyszłością sprzedaży online
Platformy chat-commerce są nowością na rynku. Większość działających platform takich jak np. Wechat czy Shopmatic, stworzono jednak z myślą o fizycznych produktach – przedmiotach. Brakuje w nich indywidualnego podejścia do klienta końcowego oraz angażujących treści. Takie rozwiązanie oferuje Gizmi upraszczając proces zakupu i tworząc środowisko, w którym marki i autorzy treści są w stanie spersonalizować swoje komunikaty.
Potencjał narzędzia
– Próby sprzedaży produktów cyfrowych przed powstaniem platform chat-commerce były często dla wielu podmiotów bardzo zniechęcające. Proces sprzedaży wymagał połączenia w jedno środowisko szeregu narzędzi: platform e-commerce, programów do mass mailingu czy systemów CRM. Gizmi, eliminując konieczność przechodzenia pomiędzy różnymi aplikacjami, uzupełnia funkcję komunikatora o aktywną sprzedaż. Wartością dla konsumenta jest maksymalnie skrócony proces zakupu, bez zbędnych jego elementów, w tym np. bez formularza rejestracji czy logowania – mówi Michał Kiełpiński, współtwórca Gizmi.
Projekt powstał w środowisku venture buildingowym Tar Heel Capital Pathfinder, który aktywnie angażuje się w rozwój Gizmi. Fundusz ma w portfolio również inne projekty z obszaru e-commerce, takie jak Booste (fintech finansujący rozwój biznesów e-commerce) czy Woodpecker.co (aplikacja automatyzująca utrzymywanie relacji biznesowych). Michał Wrzołek, Senior Investment Director w Tar Heel Capital Pathfinder nie ma wątpliwości, że chat-commerce będzie zdobywał silną pozycję w światowej sprzedaży.
– Innowacyjny produkt Gizmi ma szansę stać się stałym punktem na mapie podstawowych narzędzi e-commerce. Projekt jest zgodny z naszą strategią angażowania się w rozwiązania, które postrzegamy w kategorii trendów przyszłości. – dodaje.
Z badań przeprowadzonych na zlecenie Gizmi wynika, że już dziś blisko 42 procent polskich Internautów w wieku powyżej 25 lat kupuje w Internecie na podstawie ofert i informacji wyświetlanych na Facebooku. 60 procent użytkowników Messengera w tej samej grupie wiekowej wyraziło gotowość do przyjęcia nowej formy szybkiego zakupu i chciałoby skorzystać z dokonania zakupów bezpośrednio w oknie czatu komunikatora Facebook, i bez konieczności przekierowania do innych stron internetowych.
Wartość całego rynku conversational commerce wyceniana jest dziś na 4,8 mld USD. Przewidywane tempo wzrostu usług conversational commerce do 2025 ma wynieść 21,9 proc. CAGR, a wartość rynku w 2025 roku jest szacowana na poziomie 13,9 mld USD. Każdego dnia na platformach takich jak: WhatsApp, Facebook czy Instagram wysyłanych jest 100 mld wiadomości. Liczba aktywnych użytkowników samego Facebook Messengera Facebook osiągnęła już poziom 900 mln osób. W Polsce Gizmi jest pierwszym tego rodzaju rozwiązaniem.