Whirla pozyskała finansowanie od Evig Alfa. Chce pomóc firmom we wprowadzeniu pracy hybrydowej

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Whirla pozyskała finansowanie od Evig Alfa. Chce pomóc firmom we wprowadzeniu pracy hybrydowej

Udostępnij:

Polski startup Whirla, który pomaga firmom w zarządzaniu biurami i wprowadzaniu pracy hybrydowej, pozyskał finansowanie w rundzie pre-seed od funduszu Evig Alfa. Pozyskane środki przeznaczy na rozwój systemu rezerwacji miejsc pracy oraz jego sprzedaży w polskich i europejskich firmach.

Whirla to polski startup, który rozwija system do zarządzania biurami i rezerwacji biurek oraz sal konferencyjnych. Whirla ułatwia wprowadzenie pracy hybrydowej i przestrzeganie ustalonych w związku z nią zasad – takich jak tygodniowa lub miesięczna liczba dni pracy w biurze, a także strefy w biurze dostępne dla poszczególnych pracowników lub całych zespołów.

Jak działa system?

Stworzony przez Whirla system wykorzystuje sensory wykrywające obecność pracownika, wyposażone w tagi NFC i kody QR oraz aplikację mobilną dla pracowników. Mogą oni samodzielnie sprawdzić dostępność biurek, wybrać miejsce, w którym chcą pracować i zarezerwować je w konkretnym terminie. W ten sposób mają pewność, że stanowisko będzie na nich czekać.

Whirla pozwala także pracodawcom na zbieranie i analizę informacji o wykorzystaniu biura, a także udostępnia rekomendacje oparte o AI. Dzięki podglądowi zajętości biurek na żywo oraz statystykom i raportom dla konkretnych dat i okresów, a także dla poszczególnych miejsc i stref, zarządzający firmami zyskują informacje, które pomogą im w podjęciu decyzji o zmniejszeniu wykorzystywanej powierzchni lub przeciwnie – o powiększeniu zespołu bez wynajmowania większego biura.

Ko stoi za Whirla?

Założycielami Whirla są Michał Żółkiewski, Dariusz Kujawski i Piotr Dylczyński. W rozwoju systemu wykorzystują doświadczenie, które zdobyli rozwijając poprzedni projekt – ładowarki indukcyjne dla przestrzeni komercyjnych, montowane w stołach i biurkach. Zespół Whirla to także eksperci od przestrzeni pracy, z firmą współpracuje m.in. Karolina Dudek, prezes Polskiego Instytutu Środowiska Pracy.

Finansowanie od Evig Alfa

Teraz Whirla pozyskała finansowanie w rundzie pre-seed od funduszu Evig Alfa. Kapitał od inwestora pomoże m.in. w rozwoju sprzedaży w Polsce oraz Europie orazw rozwoju technologii i rozszerzeniu systemu o dodatkowe funkcje. Docelowo Whirla chce być uniwersalnym systemem, który pozwoli na zarządzanie przestrzenią biurową i umożliwi pracownikom dostęp do niej.

– Praca hybrydowa to hasło, które spędza sen z powiek zarządzających firmami. To model, który zostanie z nami na lata i wymaga odpowiedniego planu, organizacji i narzędzi. Whirla ma wszystko, by osiągnąć sukces na tym rynku. Przede wszystkim, mocny zespół, który wie, co robić. Michał, Darek i Piotr mają już doświadczenie w produkcji własnego sprzętu, znają branżę nieruchomości i potrzeby pracodawców oraz wiedzą, jak sprzedawać. Przyciągnęli do swojej wizji ekspertów z długoletnim doświadczeniem na rynku nieruchomości i jestem przekonany, że zainteresują swoim rozwiązaniem klientów z całej Europy – mówi Dawid Wesołowski, partner zarządzający funduszu Evig Alfa.

– Pracodawcy ciągle zastanawiają się, w jaki sposób ją zorganizować pracę hybrydową, by była komfortowa dla pracowników, generowała jak najmniej dodatkowej pracy i nie tworzyła chaosu. Wprowadzenie nowego modelu pracy to także możliwa oszczędność. Dzięki niej pracodawcy mogą zmniejszyć wykorzystywaną powierzchnię biurową przy zachowaniu tej samej liczby pracowników lub powiększyć zespół bez konieczności wynajęcia większego biura. Firmy wciąż nie wiedzą jednak, ile dokładnie mogą oszczędzić. Whirla umożliwia im monitorowanie wykorzystania biura i dostarcza dane analityczne, które pomogą zarządzającym w podejmowaniu decyzji, a także gotowe rekomendacje – mówi Michał Żółkiewski, współzałożyciel Whirla.

– Wraz ze spadkiem liczby zachorowań na COVID i postępującym procesem szczepień obserwujemy wzmożone zainteresowanie firm przygotowaniem biura do powrotu pracowników. Okres częściowego powrotu pracowników do biur szacowany jest na III-IV kwartał tego roku. Wyprzedzając te oczekiwania, firmy już teraz podejmują kroki, aby odpowiednio przygotować swoją przestrzeń biurową. Wiele z nich, widząc, że praca zdalna przynosi efekty, nie zdecyduje się na powrót do biura w pełnym wymiarze czasu, lecz wybierze model hybrydowy, dając pracownikom elastyczność w doborze miejsca pracy. W Colliers wprowadziliśmy to rozwiązanie testowo i widząc jego pozytywne efekty oferujemy obecnie naszym klientom przygotowującym się do powrotu pracowników do biura – mówi Maciej Plichta, Manager, New Technology Solutions, Colliers.

Spółka jest już po kilku pilotażowych wdrożeniach w polskich biurach i prowadzi sprzedaż przy wsparciu partnerów, m.in. firmy doradczej Colliers. Startup rozwija też własną technologię. Sensory Whirla, wyposażone w czujnik ruchu, tag NFC, diodę LED i łączące się bezprzewodowo sensory, a także centralki, to w pełni autorskie rozwiązanie. Whirla produkuje swoje urządzenia w Polsce.