EyeEm jest aplikacją mobilną, przy pomocy której użytkownicy mogą zintegrować albumy zdjęć dostępne na swoich smartfonach, a następnie edytować je dzięki narzędziom oferowanym przez platformę. Dodatkowo korzystający z serwisu internauci mogą dzielić się ze znajomymi wykonanymi fotografiami. A to co odróżnia EyeEm od podobnych porali, to możliwość prowadzenia sprzedaży własnych zdjęć.
Na podbój światowego rynku fotografii
Dedykowany amatorom i profesjonalnym fotografom portal społecznościowy EyeEm planuje dynamiczny rozwój na rykach globalnych. W związku z tym, zespół stojący za niemieckim startupem, pozyskał 18 milionów dolarów potrzebnych, aby zacząć realizować inwestycję. CEO spółki, Florian Meissner, zawarł umowę z nowojorskim funduszem inwestycyjnym Valar Ventures, który pomaga rozwijać innowacyjne przedsięwzięcia poza Doliną Krzemową.
Wywodzący się z Niemiec startup w ostatnim czasie uruchomił działanie aplikacji na terenie Nowego Jorku. Twórca platformy dedykowanej fotografom zdradza, że Stany Zjedonoczone, Europa i Azja są kluczowymi rynkami, od których zależy powodzenia przedsięwzięcia. Wiadomo również, że aplikacja ma zostać wzbogacona o dodatkowe funkcje, dostępne zarówno dla użytkowników systemów iOS i Androida.
Rób zdjęcia, dziel się nimi i sprzedawaj
Zdobyte środki finansowe mają pomóc EyeEm umocnić swoją pozycję na rynku, jako przyjaznego partnera dla fotografów. Dodatkowo pomysłodawcy startupu planują rozpocząć pracę nad opracowaniem nowych metod poszukiwania i pozyskiwanie nabywców chętnych zakupić zdjęcia oferowane przez zrzeszonych w EyeEm artystów.
Prowadzona przez Floriana Meissnera spółka powstała w 2010 roku w Berlinie, a obecnie ma ok. 10 milionów użytkowników. Dzięki aplikacji oferowanej przez startup, można edytować i udostępniać zdjęcia swoim znajomym podobnie jak na Instagramie. Dodatkowo społeczność tworząca EyeEm buduje bazę zdjęć, których autorzy mogą sprzedawać swoje prace np. portalom internetowym.
Zdjęcie główne royalty free z Fotolia