Megafoni.pl – mamy wiele pomysłów na rozwój

Dodane:

Lech Romański Lech Romański

Udostępnij:

Ostatnio pojawia się coraz więcej narzędzi wspomagających promocję w społecznościach, szczególnie na Facebooku. Na nasze pytania odpowiada twórca jednego z takich narzędzi, Dominik Dryja – CEO Megafoni.

Ostatnio pojawia się coraz więcej narzędzi wspomagających promocję w społecznościach, szczególnie na Facebooku. Na nasze pytania odpowiada twórca jednego z takich narzędzi, Dominik Dryja – CEO Megafoni.

Skąd wziął się pomysł na taki biznes internetowy?

Na pomysł wpadłem kilka lat temu. Gdy jeszcze mieszkałem w Toronto zauważyłem, że było ogromne zapotrzebowanie na różnego rodzaju promocje na Facebooku. Uznałem że warto w Facebooka inwestować gdy wzrost użytkowników przekroczył moje oczekiwania.

Gdy usłyszałem w barze, że ludzie zamiast wymieniając się numerami telefonów podają sobie nawzajem konta Facebooka, byłem pewny, że to kwestia czasu gdy również i Facebook zgarnie Polski rynek. Czekałem również na moment gdy sam Facebook zacznie inwestować w swój produkt na rynku Polskim.

Kiedy poznałem odpowiednie osoby z którymi chciałem tworzyć firmę, wystartowaliśmy. Aktualnym celem firmy jest udostępnienia dobrze zaprojektowanych, prostych w obsłudze narzędzi które pozwolą firmom skutecznie zaangażować swoich odbiorców wokół własnej marki. Zaangażowania odbiorcy łączy się z doświadczeniem marki, która jest niezwykle istotnym celem działań marketingowych.

Jak poznałeś odpowiednie osoby do stworzenia Megafoni? Pytam, ponieważ wiele osób ma z tym problem. Jedni chcieliby zrobić startup, ale nie mają z kim, inni zaś boją się zaufać obcej osobie.

Aktywnie rozglądałem się za odpowiednią osobą z odpowiednim doświadczeniem i wiedzą na temat tworzenia projektów na Platformie Facebook. Powiem szczerze, że nadal nie mogę uwierzyć jak szybko udało mi się poznać jedną z najbardziej doświadczonych osób z tej branży, Bartka Nowotarskiego. Kiedy rozwijałem jeszcze poprzednią działalność, zapytałem znajomego, czy nie zna kogoś kto zna dobrze tą platformę. Powiedział że zna i że akurat jest to ktoś z Krakowa. Skontaktowałem się z Bartkiem i wyskoczyliśmy na piwo. Okazało się że nie tylko ma kilkuletnie doświadczenie we wdrożeniach aplikacji na Facebooka ale też świetnie się dogadywaliśmy. Przedstawiłem mu pomysł, cele i własną osobę i od tamtej chwili aktywnie rozwijamy wspólną firmę.

Najważniejszą wartością każdego startupu są ludzie. Myślę, że gdy takich ludzi szukacie warto być szczerym i otwartym. Tak też udało mi się poznać Wojtka Szywalskiego, który jest Social Media Managerem w naszej firmie. Razem z Wojtkiem organizowaliśmy konferencję TEDxKraków w tamtym roku więc już się poniekąd znaliśmy. Rok później spotkaliśmy się i wiedząc jaką niesamowitą energię posiada, zaprosiłem go do naszego projektu.

Powiem, że nie mogę być bardziej zadowolony z ludzi, z którymi wspólnie tworzę Megafoni. Nie jest to prosta sprawa. Działam już w branży internetowej od 1998 roku, więc myślę, że mogę dużo powiedzieć o współpracy z ludźmi. Najważniejszą radą, jaką mogę dać to: bądź cierpliwy i szczery. Zawsze szukaj kogoś lepszego od siebie i buduj zaufanie etapowo. Ludzie naprawdę mogą tworzyć cuda gdy są pewni, że posiadają zaufanie.

Jakie są źródła finansowania Megafoni.pl? Macie inwestora lub go szukacie?

Megafoni zostało stworzone od podstaw z własnych środków. Wierzymy dość mocno, że na wczesnym etapie rozwoju projektu nie potrzebna nikomu fortuna. Sami musieliśmy się przekonać czy w Polsce, na to co tworzymy, znajdzie się zainteresowanie.

Teraz już mamy na to potwierdzenie i wiemy, że możemy poradzić sobie bez inwestycji, ale chcielibyśmy znaleźć inwestora, który pozwoli nam znacznie dynamiczniej się rozwijać. Można powiedzieć że zapotrzebowanie i odbiór naszej technologii przerósł nasze oczekiwania.

Megafoni jest narzędziem do prowadzenia własnych promocji i konkursów na stronach Facebooka. Konkurencja jest tu obecnie ogromna (zarówno jeśli chodzi o podobne narzędzia, jak i oferty agencji social media etc.). Dlaczego powinniśmy skorzystać właśnie z Waszych usług?

Megafoni pozwala firmom zaangażować swoich odbiorców wokół własnej marki. Co również wiąże się ze zdobyciem nowych Fanów na Facebooku. Konkursy to tylko cześć naszej oferty. W ostatnich 7 dniach udostępniliśmy naszym klientom dodatkowe 5 narzędzi do tworzenia różnego rodzaju promocji i podstron na Facebooku. Cieszy nas, że nasi klienci są zachwyceni faktem zwiększenia ich możliwości promocyjnych.

Konkurencja jest i zawsze będzie. Jesteśmy czujni ale nigdy nie skupiamy swojej energii i czasu na zwalczaniu konkurencji. Posiadamy ogromne doświadczenie, świetną ofertę, zadowolonych klientów i zaplecze aby zarzucić maszty i płynąć dalej. Skoro klienci doceniają nasze usługi, to jesteśmy pewni, że podążamy w odpowiednim kierunku. To klient jest dla nas najważniejszy, nie konkurencja.

Agencje Social Media nie są dla nas konkurencją. My nie świadczymy usług promocyjnych. Obecnie aktywnie wspieramy już niejedną agencję naszą technologią. Bardzo cenimy sobie naszą współpracę i odpowiadamy na zapotrzebowanie firm, które działają również aktywnie na tym rynku. Agencje mają doświadczenie i odpowiednie zaplecze do obsługi tego typu działań. My skupiamy się na naszej technologii i ofercie. Z doświadczenia jestem Designerem, więc cieszy mnie to, że mogę zapewnić, że narzędzia które przygotowujemy są wykonane z dbałością o każdy szczegół. Jeśli byłbym marketingowcem pewnie inaczej potoczyłyby się losy naszej firmy.

Dlaczego warto skorzystać z naszych usług? Myślę, że gdy komuś zależy, aby wypromować własną firmę w sieciach społecznościowych powinien z pewnością zainwestować w aplikacje promocyjne. Są sprawdzone i przynoszą oczekiwane rezultaty.

Każdy klient ma własne wymagania i sam musi ocenić, która oferta jest dla niego najbardziej korzystna. Jeżeli klient potrzebuje obsługi promocyjnej o większym wymiarze, wysyłamy ich do jednej z Agencji, z którą współpracujemy.

Myślę, że dużo klientów wybiera Megafoni bo potrafimy wesprzeć ich działania merytoryczną wiedzą i “know how” jaki posiadamy. Aktywnie udzielamy się na blogach, forach i innych stronach. Nie jesteśmy firmą, która udostępnia tylko oprogramowanie. Jasne, nasza technologia jest mózgiem naszej firmy ale też chętnie dzielimy się naszym doświadczeniem i wkładamy ogromny wysiłek aby wesprzeć naszych klientów pomysłami i pomocą w organizowaniu tego rodzaju promocji. Czy jest 9 rano czy 23 w nocy, odpowiadamy w ciągu kilku minut na każde zgłoszenie, które otrzymujemy.

Nasze narzędzia są zaawansowane ale jednocześnie proste w obsłudze. Są po prostu dobrze zaprojektowane, co jest wynikiem naszych badań rynku, zachowań użytkowników i wiedzą na temat zapotrzebowania klientów na rynku marketingowym. Proces projektowania jest niekończący się. Aktywnie staramy się polepszać usługi i procesy, aby nasze aplikacje działały skuteczniej jednocześnie myśląc o user experience samego użytkownika i klienta, aby nie tracili czasu podczas administracji i konfiguracji własnych promocji.

Gdy ktoś jest zdecydowany na tego typu promocję, myślę że powinien sam rozeznać, która oferta jest jego zdaniem warta tej inwestycji.

Facebook to chyba dość niewdzięczna platforma. Coś się popsuje, coś się zmieni, pojawią się nowe funkcje, komuś zablokują konto, a to wejdzie w życie nowy regulamin. Na to wszystko mamy niewielki wpływ. Mimo tych trudności warto tworzyć aplikacje na Facebooka?

Tutaj mam trochę inne zdanie. Facebook w porównaniu do innych platform jest bardzo “wdzięczną” platformą. To co opisujesz to dość rzadkie przypadki, a gdy już wystąpią są dość mocno nagłaśniane. Facebook ma bardzo solidne zaplecze do wdrożenia i prowadzenia tego typu działań. Współpracuje bardzo blisko z firmami takimi jak nasza aby zabezpieczyć swój rozwój. Codziennie jestem pod wielkim wrażeniem w jaki sposób Facebook radzi sobie z tak ogromnym ruchem internetowym i obsługą pomysłów firm takich jak nasza. Płynności w działaniu, organizacji i technologii można tylko pozazdrościć. Niesamowity sukces, który nadal dynamicznie się rozwija.

Jakimi wynikami możecie się dziś pochwalić? Ilu klientów korzysta z Waszych aplikacji?

Sporo. Ale co cieszy najbardziej, to fakt, że istnieje dynamiczny wzrost klientów co pozwoli nam osiągnąć słynny hockey stick effect szybciej niż przewidywałem.

Jakie są obecnie Waszym zdaniem najciekawsze trendy, case’y, jeśli chodzi o działania marketingowe na Facebooku?

Jest ich mnóstwo. Niektóre naprawdę dość innowacyjne, gdzie na przykład w filmie, aktorzy skłaniają użytkowników do likowania FanPage’a aby zobaczyć dalszy ciąg akcji. Jeżeli nie polubisz FanPage’a to zobaczysz oczywiście inną (ale możliwe, że mniej atrakcyjną) treść. To działanie było dla nas inspiracją do stworzenia nowej aplikacji, którą właśnie dodaliśmy do naszej oferty. Aplikacja pozwala wyświetlać inną treść fanom marki. Przy jej użyciu można tworzyć cuda.

Jest też bardzo dużo fajnych konkursów, dlatego są one bardzo popularne. Wszystko tak naprawdę zależy od samego pomysłu na promocje. Ostatnio popularnością cieszy się konkurs, który został wdrożony przez naszą klientkę – fotografa. Konkurs na najpiękniejszy uśmiech, gdzie wygraną jest bezpłatna sesja zdjęciowa. Tak prosty pomysł jest jednocześnie bardzo skuteczny. Niesamowite jak taki konkurs wpływa na samą promowaną markę. Człowiek ma możliwość poznać tylu ludzi przez pryzmat ich uśmiechu.

Czy nie sądzicie, że uzależnianie swojego biznesu od Facebooka może się okazać zgubne?

Teraz działamy na Facebooku bo mamy na to pomysły i możliwości. Nasze plany na firmę i ofertę nie kończą się na tej platformie.

Co do Facebooka to myślę że kilka milionów w Polsce i setki milionów użytkowników na świecie to już powód aby uznać Facebooka za stabilna platforma komunikacyjną. Na ostatniej konferencji Facebooka, Mark Zuckerberg określił niejako model współpracy FB z firmami takimi jak Megafoni. Można nazwać go jednym słowem: partnerstwo. Facebook daje infrastrukturę społeczną (social infrastructure) i tylko tym się zajmuje. Partnerzy (tacy jak Megafoni) budują na tej infrastrukturze. Jesteśmy spokojni bo wiemy, że Facebook nie stworzy narzędzia podobnego do Megafoni pod swoim szyldem.

Całkiem niedawno wystartował Google+, który jest konkurencją dla Facebooka. Czy monitorujecie rozwój tego serwisu? Zamierzacie w przyszłości tworzyć analogiczne usługi dedykowane googlowskiej społecznościówce?

Tak, monitorujemy ale trudno teraz powiedzieć czy będziemy działać na Google+ czy nie. Platforma jest zbyt młoda aby taką decyzję podjąć. Życzymy Google+ sukcesu. Czas pokaże co będziemy mogli zrobić razem z Google.

Jaki jest Wasz plan na najbliższą przyszłość? Czego możemy się spodziewać po Megafonach? 🙂

Przez ostatni miesiąc mocno pracowaliśmy nad naszą technologią. Mamy teraz dość solidną ofertę 8 dobrze zaprojektowanych Aplikacji Promocyjnych na Facebooka w stałym abonamencie cenowym. Pozwala to firmie nawet z małym budżetem skutecznie przeprowadzić promocję na Facebooku.

Mamy wiele pomysłów na rozwój Megafoni. Teraz chcemy skupić się na udzieleniu wsparcia tym firmom, które korzystają z naszych narzędzi. Staramy się też o naprawdę świetne materiały edukacyjne, które publikujemy na bieżąco na Blogu Megafoni (http://blog.megafoni.pl). Prowadzimy promocję naszych usług i nawiązujemy strategiczne partnerstwa, które zwiększą zasięg naszych działań. Przewidujemy również rozwój i otwarcie się na rynki zagraniczne. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i firmy nam zaufają, damy im jeszcze więcej narzędzi promocyjnych i otworzymy przed nimi nowe możliwości skutecznego dotarcia do ich odbiorców.