Platformy crowdfundingowe przyciągają nie tylko młodych artystów, którzy zbierają kasę na studio czy hobbystów chcących zrobić coś ekstremalnego. Coraz więcej biznesów, startupów i akcji społecznych korzysta z możliwości tłumu! Widać to po rekordowych w Polsce akcjach!
O sile społecznego finansowania doskonale wie mecenas polskiego crowdfundingu, Michał Wawrzyniak, którego akcja kilka dni temu pobiła NOWY REKORD, zbierając ponad 287 475 złotych. To wynik na dzień 18 maja 2015, a do końca akcji zostało jeszcze 20 dni! Poprzedni rekord należał do akcji mającej na celu reaktywację magazynu „Secret Service” i wynosił 284 110 złotych.
Dlaczego crowdfunding?
Michał Wawrzyniak, to przedsiębiorca z Kalisza, założyciel MentalWay i autor bestsellerowej książki „Guru Kultu..ry”. Crowdfundingiem interesował się od dawna, współorganizował pierwszą konferencję na ten temat w Polsce. Aktywnie wspiera rozwój tej działalności w Polsce i za granicą.
Realizując swoją nową ideę – ogólnopolską trasę HEJTBUSTERS, czyszczącą miasta Polski z hejtu, sam postanowił skorzystać z jednej z platform – Wspieram.to. Nie mógł wybrać lepiej. Chcąc zrealizować akcję społeczną przeciwko wszechobecnej, bezpodstawnej nienawiści, zaangażowanie wielu osób w ten sposób było strzałem w dziesiątkę!
O akcji Hejtoholik
Celem akcji jest zebranie pieniędzy potrzebnych na zorganizowanie ogólnopolskiej trasy HEJTBUSTERS. Trasa będzie połączona z nadchodzącą książką Michała Wawrzyniaka „HEJTOHOLIK” i skupi się na edukacji ludzi na temat radzenia sobie z krytyką, plotkami, hejterami i podcinającymi skrzydła negatywizmom.
Autor spotka się w 10 miastach ze wspierającymi osobami, aby przekazać im swoją wiedzę, podpowiedzieć i uświadomić, jak mogą zwalczać ten problem w swoim codziennym życiu.
PRZECZYTAJ WIĘCEJ O AKCJI I PROBLEMIE HEJTU:
Przyczyna sukcesu
Bogate doświadczenie Michała, który wspiera wiele akcji, zarówno finansowo, jak i dając swoje know-how, jego znajomość z właścicielami polskich portali (Wspieram.to, Polak Potrafi), a także zagranicznych (Indiegogo), dało mu wiele cennych wniosków. Wykorzystał je na maxa, a efekt pojawił się natychmiastowo.
Bez wątpienia, ważnymi czynnikami wpływającymi na pobicie rekordu były:
IDEA AKCJI – zdecydowanie trafia do ludzi! Kto nie chce pozbyć się hejterów ze swojego życia?
NAGRODY dla wspierających mają potężną wartość i ciężko im się oprzeć.
PROFESJONALNE PRZYGOTOWANIE – akcja była przygotowana tak, jak kampania marketingowa,
FANI – oddani klienci, którzy nadali rozpędu w początkowej fazie projektu.
Siłę akcji potwierdza pojawienie sponsora na 123 000 złotych! To także rekordowa kwota wsparcia odnotowana w Polsce! Idea akcji bardzo spodobała się organizatorom miejskiego biegu przetrwania Men Expert Survival Race, którzy uznali, że działalność Michała doskonale się z nimi uzupełnia.
Zarówno akcja HEJTOHOLIK, jaki i Secret Service pokazały, że przedsiębiorcy i firmy mogą z dużym powodzeniem korzystać z tej formy finansowania swojej działalności albo projektów.
Michał Wawrzyniak przewiduje świetlaną przyszłość crowdfundingowi i sam zamierza dalej korzystać ze wsparcia tłumu. Ponad ćwierć miliona złotych wsparcia to kwota, obok której obojętnie nie przejdzie żadna firma. Warto więc przyjrzeć się tym mechanizmom i potężnym akcjom, które odnoszą sukcesy.