Nowy wymiar zakupów w Indiach
Indyjska aplikacja Lookup łączy ze sobą konsumentów z lokalnymi właścicielami sklepów. Dzięki niej klienci mogą kontaktować się przedsiębiorcami za pomocą wiadomości tekstowych i uzyskiwać informacje dotyczące interesujących ich towarów. Lookup ma służyć kupującym, którzy chcieliby zweryfikować dostępność produktów w sklepach, poznać i porównać ich ceny oraz dokonać rezerwacji artykułów.
Startup stworzony przez Deepaka Ravindrena będzie rozwijany wspólnie z jednym z założycieli Twittera, Christopherem Stonem, który postanowił zainwestować w indyjski projekt . Kwota jaka ma być przekazana pomysłodawcom aplikacji nie został ujawniona. Wiadomo natomiast, że poza wsparciem finansowym zespół stojący za Lookup może również liczyć na pomoc merytoryczną Stone’a, który dołączył do grona doradców indyjskiej firmy.
200 000 użytkowników w ciągu pięciu miesięcy
Założyciel Lookup, Deepak Revindrem jest przekonany, że aplikacja znacząco wpłynie na rynek lokalnych biznesów w Indiach, a zdobyte środki finansowe mają pomóc w osiągnięciu tego celu. Przedsiębiorca planuje wdrożyć wśród właścicieli regionalnych sklepów, którzy dotychczas działali jedynie w bezpośrednich kontaktach z klientami, platformę umożliwiającą prowadzenie usług online. Dodatkowo pomysłodawcy projektu mają wzbogacić funkcjonalność aplikacji Lookup o nowe możliwości w tym sposoby dokonywania płatności.
Współwłaściciel Twittera wyznał, że jest pod wrażeniem tego co udało się do tej pory zrealizować zespołowi stojącemu za Lookup. Dotychczas bezpłatna aplikacja dostępna dla użytkowników systemów Android i iOS została pobrana przez ok. 200 tysięcy internautów, którzy dokonali trzech milionów zapytań w ciągu pięciu miesięcy istnienia serwisu.
Zdjęcie główne artykułu royalty free z Fotolia