Krótki czas na wdrożenie zmian
We wrześniu 2014 roku internauci mieli szansę zetknąć się po raz pierwszy z odświeżoną strony głównej serwisu Wirtualna Polska. Zespół grupy medialnej przeszedł żmudną drogę, aby stworzyć estetyczną i często odwiedzaną przez użytkowników witrynę. Dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu Wirtualnej Polski, Adam Plona w jednym z wpisów na swoim blogu opowiedział jak przebiegał cały proces udoskonalania stronie głównej.
Dwa miesiące wcześniej pracownicy WP podjęli decyzję o konieczności wprowadzenia zmian w wyglądzie serwisu. Motorem napędowym dla zespołu stała się chęć utrzymania pozycji liczącej się na rynku platformy. Ponadto Plona dodaje, że jak w każdym biznesie, istotnym czynnikiem okazały się pieniądze, a mianowicie chęć zwiększenia przychodu z reklam na portalu. Wyznaczając krótki termin realizacji projektu, zespół przystąpił do pracy i poszukiwań najlepszych rozwiązań.
O 100% zwiększył się przychód z reklam
Do czasu premiery odświeżonej strony głównej, specjaliści z Wirtualnej Polski dokonali licznych zmian, testowali różne warianty i co chwila zmieniali koncepcje. Opłaciło się, ponieważ witryna stała się bardziej przejrzysta, a zespół Wirtualnej Polski chciał osiągnąć jeszcze więcej. Adam Plona napisał, że następnym krokiem były kolejne udoskonalenia. Takich poprawek wprowadzono blisko sześćdziesiąt, a wówczas efekty pracy stały się namacalne.
Dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu pochwalił się, że dzięki metamorfozom, które przeszła strona główna Wirtualnej Polski, jej konwersja poprawiła się o 20 procent oraz przychód z reklam w stosunku do roku ubiegłego zwiększył się aż o 100 procent. Nie byłoby to możliwe, gdy nie liczne zmiany. Na koniec Adam Plona zachęca m.in. przedsiębiorców, aby nie zadowalali się pierwszymi pomysłami oraz cięgle poszukiwali lepszych rozwiązań.
Na zdjęciu: Adam Plona | fot. materiały prasowe