Tweet za każdą dziurę
Dziurawe jezdnie to nie tylko domena polskich dróg. Kierowcy poruszajmy się po szosach amerykańskiego miasta Panama również cierpią z powodu słabej jakości dróg. Lokalna stacja telewizyjna Panama TV oraz popularna agencja reklamowa Ogilvy&Mather postanowiły zmierzyć się z problemem i nagłośnić sprawę. W związku z tym zorganizowali nietypową akcję marketingową.
Dzięki niej regionalne władze są informowane o fatalnym stanie ulic. Współtwórcy kampanii umieścili w dziurach na najbardziej ruchliwych ulicach Panamy krążki hokejowe wyposażone w czujnik mierzący nacisk i ruch. Podczas gdy koło samochodu wpadnie w jedną z wyrw z zamieszczonym krążkiem, wówczas zostanie automatycznie wygenerowany tweet, który będzie przesłany do Ministerstwa Dróg Publicznych.
Drogi już w naprawie
Licznie otrzymywane wiadomości stały się uciążliwe dla władz miast. A w ich efekcie minister do spraw dróg publicznych Ramón Arosemena postanowił zabrać głoś w audycji organizowanej przez Panamy TV oraz podjął w końcu działania mające na celu naprawę ulic, poinformował serwis CNET. Twórcy akcji są zadowolenie z jej rezultatów, ponieważ zależało im na udzieleniu pomocy swoim widzom, którzy cierpią z powodu słabej jakości jezdni.
Przeprowadzona z sukcesem kampania stała się inspiracją do poszukiwania nowych rozwiązań problemów miasta, które można wesprzeć działaniami w mediach społęcznościowych. Obecnie pojawiły się pomysły, aby za pomocą Instagrama zamieszczać na ulicach zdjęcia pijanych osób, które załatwiają swoje potrzeby fizjologiczne w miejscach publicznych.
fot. kadr z Vimeo