Allegro od wielu lat należy do kluczowych partnerów BLIKA, a liczba transakcji opłacanych tą metodą na najchętniej odwiedzanej platformie e-commerce w Polsce stale rośnie. Użytkownicy Allegro od dawna mają do wyboru dwie możliwości płacenia BLIKIEM: mogą skorzystać z sześciocyfrowego kodu inicjującego transakcję lub skrócić proces i potwierdzić płatność BLIKIEM w aplikacji mobilnej swojego banku już bez podawania kodu. Klienci chcą jednak korzystać ze swojej ulubionej metody płatności jeszcze prościej i Allegro we współpracy z PKO Bankiem Polskim oraz Polskim Standardem Płatności wychodzi temu naprzeciw.
– E-commerce jest naturalnym środowiskiem dla BLIKA jako systemu płatności mobilnych. Wspólnie z naszymi partnerami – bankami i platformami e-commerce – stale pracujemy nad tym, by dostarczać klientom najlepszych doświadczeń płacenia w sieci. Rozumiemy, że oczekują oni prostoty, szybkości oraz bezpieczeństwa. Liczba transakcji pokazuje, że mają do nas zaufanie w tym zakresie. Podobnie jak naszemu kluczowemu partnerowi czyli Allegro, zależy nam na tym, aby płacenie w sieci było tak wygodne jak to tylko możliwe. – mówi Marcin Waldowski, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu z Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.
BLIK to dziś najpopularniejsza metoda płacenia za zakupy w internecie. Tylko w 2020 r. użytkownicy zapłacili nim w sieci łącznie ponad 300 mln razy, a klienci polskich banków wybierają go w tym kanale częściej niż karty płatnicze – i to zarówno na polskich jaki i międzynarodowych platformach zakupowych. Platformy e-commerce ułatwiają swoim klientom płacenie BLIKIEM z uwagi na łatwość tej metody płatności, która przekłada się na zwiększenie liczby sfinalizowanych transakcji.
– Szybkość i bezpieczeństwo to słowa-klucze dla Allegro. BLIK stał się nieodzownym elementem płatności na naszej platformie i teraz, wraz z jego operatorem i największym polskim bankiem dodatkowo upraszczamy tę funkcjonalność, niezmiennie zapewniając bezpieczeństwo całego procesu transakcji. Klient może się czuć jeszcze bardziej komfortowo szukając ofert w sam raz dla siebie. Po prostu #BLIKnaKlik. – powiedział Piotr Sekulski, Dyrektor ds. Technologii w Allegro.
Użytkownicy aplikacji IKO będą mogli zapłacić BLIKIEM na Allegro bez konieczności podawania kodu czy zatwierdzania transakcji w aplikacji mobilnej banku, a jedynie poprzez potwierdzenie płatności na Allegro. Najszybsza jak dotąd metoda płatności BLIKIEM wymagać będzie w pierwszym kroku bezpiecznej aktywacji tej opcji w IKO i będzie mogła być realizowana po zalogowaniu klienta na jego konto Allegro. Po realizacji płatności na Allegro użytkownik zawsze otrzyma potwierdzenie jej wykonania (tzw. powiadomienie push) z aplikacji mobilnej IKO na swoim smartfonie.
Bezpieczeństwo transakcji pozostanie głównym kryterium, więc płacenie jednym kliknięciem na Allegro będzie możliwe tylko po wcześniejszym aktywowaniu takiego sposobu finalizacji płatności i tylko na zaufanych urządzeniach. Jeśli klient Allegro będzie chciał zapłacić w serwisie z innego urządzenia, nadal konieczne będzie potwierdzenie transakcji w aplikacji mobilnej banku.
– BLIK z automatycznym potwierdzeniem płatności to obecnie najlepsze i najwygodniejsze rozwiązanie do płatności w internecie. Klient dzięki niemu może prosto, szybko i bezpiecznie zapłacić za zakupy w sieci. Jesteśmy pierwszym i jak na razie jedynym na rynku bankiem, który we współpracy z Polskim Standardem Płatności i Allegro wdrożył to rozwiązanie. Wierzymy, że wkrótce będzie ono wprowadzone w kolejnych sklepach internetowych i platformach handlowych, i stanie się rynkowym standardem. – podkreśla Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego PKO Banku Polskiego.
Jak przebiega nowa płatność BLIKIEM na Allegro:
- Płatność BLIKIEM na Allegro bez kodu i bez potwierdzenia jest dostępna jedynie dla klientów, którzy dodali Allegro do zaufanych sklepów w aplikacji mobilnej IKO.
- Po potwierdzeniu w aplikacji mobilnej IKO płatności bez kodu (w Allegro jako zaufanym sklepie), pojawia się ekran z propozycją włączenia opcji płatności bez konieczności ich każdorazowego potwierdzania.
- Klient jest informowany, że taka opcja działać będzie dla wybranych płatności i za każdym razem dostanie powiadomienie (push) o dokonanej transakcji.
- W aplikacji IKO klient ma opcje zarządzania ustawieniami – w tym włączanie i wyłączanie opcji płatności bez kodu i bez potwierdzenia w poszczególnych sklepach internetowych.
- Płatności BLIK bez kodu i bez potwierdzenia w praktyce po raz pierwszy na rynku dają możliwość sfinalizowania zakupów jednym kliknięciem z poziomu konta na Allegro. Klient musi świadomie taką opcję włączyć, by z niej korzystać.