Pewnie nie raz zdarzyło Ci się już pracować w niestandardowych godzinach, ale czy informowałeś o tym swoich klientów i byłeś dla nich bezpośrednio dostępny? Jeśli tylko możesz sobie na to pozwolić – nie pracuj z ukrycia. Pokaż, że można z Tobą porozmawiać także wieczorem. To naprawdę się opłaca! Dlaczego?
1. Wiedza, wiedza, wiedza
Może okazać się, że wieczorami chce porozmawiać z Tobą 50% osób odwiedzających stronę, podczas gdy w ciągu dnia jest to tylko 15%. Jeśli nie będziesz testował, będziesz mógł opierać się wyłącznie na przypuszczeniach i analizach przeprowadzonych przez inne firmy, niekoniecznie z Twojej branży czy okolicy. A to nie zawsze dobry kierunek. Czasem sami nie jesteśmy świadomi tego, jak bardzo wyjątkowi są nasi użytkownicy czy osoby, do których docieramy treściami zamieszczanymi na naszej stronie www. Daj sobie szansę, żeby zyskać wiedzę i na jej podstawie podejmować wiążące decyzje biznesowe.
2. Rozmowy, których wcale by nie było
Wiele rozmów, które przeprowadzisz nocą… nigdy nie miałoby szansy odbyć się w ciągu dnia. Całkiem sporo osób odwiedza bowiem Twoją stronę wyłącznie wtedy, gdy widnieje na niej komunikat: “Przepraszamy, w tej chwili nie ma nas online”. Część z nich zdaje sobie sprawę z tego, że to normalne. Część poczuje się jednak pozostawiona sama sobie i nie zdecyduje się na nawiązanie z Tobą bliższej relacji. Będą mieć zakodowane w głowie, że w razie problemów, nie będą mogli liczyć na szybką reakcję, bo wasze rytmy dobowe nie współgrają ze sobą. Nie trać takiej szansy!
3. Większy komfort
Rozmowy przeprowadzane w czasie, gdy masz biuro tylko dla siebie, a z ulicy nie dobiega zgiełk samochodów i codzienności, są bardzo komfortowe. Przede wszystkim dlatego, że obie strony mogą się skupić i nie są rozpraszane przez tysiące innych sygnałów. Właśnie dlatego często pracujesz w nocy, prawda? Mocno doceń, że ktoś chce poświęcić czas wolny właśnie Twojej firmie. Wsłuchuj się w płynące do Ciebie słowa i staraj się być pomocny, nawet jeśli dochodzi już godzina duchów.
Jednak przede wszystkim: nie bój się eksperymentów i nie podchodź do nich sceptycznie. Nawet jeśli kilka prób wieczornej obecności online i rozmów z klientami się nie powiedzie – nie poddawaj się. Postaraj się odnaleźć takie godziny, w których naprawdę masz szansę na ciekawe rozmowy i jeszcze bardziej interesujące wnioski. Może nie będzie to wieczór, ale bardzo wczesny poranek? Spróbuj!
Magda Tomaszewska
Customer Care Passionate
Miłośniczka pozytywnych emocji, nie tylko w biznesie. W 5pillows.com zaangażowana w promowanie znaczenia dobrej obsługi i nawiązywanie relacji z fajnymi firmami. Na co dzień uwielbia literaturę iberoamerykańską i muzykę, która nie pojawia się w radiu.