FitBit wart 4,1 mld dolarów
FitBit jest amerykańskim startupem, który specjalizuje się w produkcji i sprzedaży urządzeń wearable. Sztandarowym produktem firmy są opaski dedykowane osobom zajmującym się fitnessem. Dzięki nim sportowcy mogą monitorować m.in. ilość spalonych kalorii. Gadżety oferowane przez FitBit są bardzo popularne o czym świadczy wynik sprzedaży jaki firma osiągnęła w ostatnim kwartale. Wówczas klienci kupili blisko 4 miliony urządzeń oferowanych przez młodą firmę.
fot. blog.fitbit.com
To nie jedyny sukces, który startup osiągnął w tak krótkim czasie. Jak informuje serwis VentureBeat, spółka zadebiutowała na nowojorskiej giełdzie papierów wartościowych i może pochwalić się bardzo dobry wynikiem. Podczas pierwszej oferty publicznej FitBit zgarnął 732 miliony dolarów, a akcje spółki wyceniono na 20 dolarów za sztukę. Łącznie sprzedano 36,6 miliona udziałów, dzięki czemu producent urządzeń wearable jest obecnie wart 4,1 miliarda dolarów.
Udany debiut na giełdzie, a przyszły rok ma być jeszcze lepszy
Wycena spółki jest większa niż się spodziewano. Szacowano, że podczas pierwszej emisji, akcje będą utrzymywać cenę na poziomie 17 – 19 dolarów za sztukę. Wówczas spółka zarobiłaby nie 732, a 695 mln a wycena FitBit kształtowałaby się na poziomie 3,7 mld $. Optymizmem napawają również prognozy firmy Juniper Research dotyczące rynku urządzeń wearable. Specjaliści twierdzą, że do 2018 roku zapotrzebowania na tego typu gadżety wzroście o 70 milionów. To niewątpliwie szansa, aby FitBit jeszcze bardziej zwiększyło zyski.
Amerykańska spółka w 2014 roku zarobiła 131,8 milionów dolarów. Jej właściciele przewidują w tym roku osiągnąć przychód na poziomie 1,4 mld a w kolejnym blisko 2 miliardy dolarów. Z powyższym wynikiem FitBit plasuje się na szczycie listy producentów oferujących urządzenia wearable wyprzedając istniejącą znacznie dłużej firmę Jawbone, która w ostatnim czasie wytoczyła startupowi dwie sprawy w sądzie.