Konkurent Google Glass trafi do sprzedaży w listopadzie
Gogle służące do oglądania wirtualnej rzeczywistości to hit ówczesnej technologii, dzięki której dosłownie możemy się w niej zanurzyć. Nic więc dziwnego, że producenci sprzętu dostrzegli w okularach podobnych do Oculus Rift szansę na dochodowy biznes, a miłośnicy nowinek technologicznych chcą nabyć taki gadżet. Entuzjazm przyszłych użytkowników gogli może jedynie ostudzić cena, ponieważ zakup np. sprzętu Google Glass to wydatek około 1,5 tysiąca dolarów. Ale jest tez dobra wiadomość. W listopadzie do sprzedaży ma trafić tańsze rozwiązanie.
fot. kickstarter.com
Mowa o Vufine, specjalnie wyprofilowanej nakładce na okulary, która kształtem nieco przypomina klamkę. Dzięki niej możemy zobaczyć tuż przed oczami obraz emitowany np. przez kamerę zainstalowaną na dronie przelatującym nad miastem. Wystarczy połączyć urządzenie z oprawkami okularów w taki sposób, aby niewielki ekran Vufine został umieszczony na szkiełku tuż przed okiem. Następnie należy połączyć kablem micro HDMI gadżet z dowolnym sprzętem, np. smartfonem, tabletem, laptopem lub kamerą GoPro. Ważne, aby powyższe urządzenia były zdolne do wysyłania sygnału 720p HDMI.
149 dolarów za zestaw Vufine
Vufine zagwarantuje swoim posiadaczom rozrywkę, jak i pomoc przy pracy i wielu codziennych sytuacjach. Przykładowo osoby uprawiające sporty ekstremalne, mogą połączyć gogle z kamerą GoPro i mieć na żywo podgląd do rejestrowanego obrazu z kamery, dzięki czemu w odmienny niż dotychczas sposób będą przeżywać emocje. Z drugiej strony kierowcy, mogą zsynchronizować Vufine ze smartfonem, na którym jest zainstalowana aplikacja służąca do nawigacji. Wówczas użytkownicy zobaczą trasę przejazdu tuż przed oczami.
Zestaw składający się z nakładki Vufine, złącza HDMI, USB i okularów kosztuje zaledwie 149 dolarów. Nic więc dziwnego, że sprzęt w przystępnej cenie przypadł do gustu przyszłym nabywcom. Świadczy o tym zainteresowanie internautów kampanią crowdfundingową, którą Vufine prowadzi na Kickstarterze. Celem startupowców było zgromadzenie 50 tysięcy dolarów, a już udało im sie zebrać ponad 95 tysięcy dolarów mimo że akcja potrwa jeszcze przez piętnaście dni.
Na zdjęciu głównym artykułu Goro Kosaka, CEO Vufine | fot. kadr z kickstarter.com