Zwiększając ofertę w Ghanie i rozpoczynając działalność w Tunezji, Glovo jest dostępne łącznie w siedmiu krajach na tym kontynencie. Szacuje się, że po rozszerzeniu działalności, około 6,5 miliona osób więcej będzie mogło uzyskać dostęp do jego aplikacji. Dotychczasowa inwestycja firmy w tym regionie jest warta łącznie 25 mln euro (30 mln USD). Firma planuje zainwestować dodatkowe 50 mln euro (60 mln USD) w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Wszystko to w celu dalszego przyspieszenia ekspansji.
Glovo celuje w Afrykę
Po innych przejęciach dokonanych na początku tego roku w Europie Środkowo-Wschodniej, Glovo rozszerzyło swoją działalność na 23 kraje, a obecność w Afryce stanowi ponad 30 proc. zasięgu geograficznego firmy. W początkowej fazie nowej ekspansji firma planuje podwoić liczbę pracowników i zatrudnić kolejnych 200 ekspertów w całym regionie do końca 2022 roku.
– Wierzymy, że na rynku afrykańskim istnieje ogromna szansa na przyspieszenie cyfryzacji oraz zaspokojenie rosnącego popytu na zakupy i dostawy online. Nieustannie pracujemy z naszymi lokalnymi partnerami nad tym, by móc dostarczać ich towary nowym użytkownikom za pośrednictwem aplikacji Glovo do każdego zakątka miasta – podkreśla Sacha Michaud, współzałożyciel Glovo.
Lola Market i Mercadão pod skrzydłami Glovo
Przy okazji ekspansji w Afryce, Glovo poinformowało przejęci dwóch firm. Zarówno Lola Market działająca na terenie Hiszpanii i Rumunii, jak i portugalska sieć Mercadão to platformy dostaw na żądanie. W swojej ofercie zrzeszają supermarkety, tradycyjne sklepy, jak i lokalne niezależne punkty partnerskie.
– Dostrzegamy ogromny potencjał na rynku artykułów spożywczych na żądanie, a obie firmy są silnymi lokalnymi graczami wzmacniającymi naszą ofertę Q-Commerce. Te przejęcia stanowią dla nas znaczący krok naprzód, jesteśmy teraz w stanie uwzględnić wszystkie główne aspekty związane z zakupami artykułów spożywczych na żądanie – mówi o transakcji Oscar Pierre, prezes i założyciel Glovo.
Obie marki zachowają swoją tożsamość i będą działać również niezależnie od Glovo oraz podlegać kierownictwu Gonçalo Soares da Costa, dyrektora generalnego Mercadão. Celem wspólnych działań będzie odtworzenie sukcesu Mercadão i Lola Market we wszystkich krajach, w których działa Glovo, poczynając od Polski i Włoch.