Multikino – mobile first
Od 12 czerwca br. Multikino sprawdza możliwości kanału mobile w dotarciu do klienta. W aplikacji Qpony (ponad 0,5 mln użytkowników w Polsce, 3 platformy, integracja z BLE) został umieszczony specjalnie dedykowany folder, w którym użytkownicy z 11. miast mogą znaleźć atrakcyjne zniżki na bilety oraz promocje obejmujące ofertę barową.
Qpony dbają o zasięg akcji wykorzystując powiadomienia GPS. Notyfikacje wysyłane do użytkowników pozwalają mieszkańcom miast objętych akcją zapoznać się z ofertą Multikina. Tradycyjne notyfikacje wykorzystujące lokalizację użytkownika to nie jedyny filar działań.
Nowatorskim rozwiązaniem jest wykorzystanie beaconów do komunikowania najbardziej atrakcyjnych zniżek. W dwóch najpopularniejszych kompleksach kinowych – Multikinie w Złotych Tarasach w Warszawie oraz w Multikinie w Starym Browarze w Poznaniu – rozmieszczono nadajniki BLE, które zachęcać mają klientów centrów do skorzystania z przygotowanych dla nich rabatów. Beacony dadzą też w przyszłości możliwość realizacji kampanii dla klientów zewnętrznych, uzupełniając standardowe nośniki będące w ofercie Multikina.
Tak się robi omnichannel
Oprócz notyfikacji zachęcających do skorzystania z oferty do czasu trwania akcji – 30 sierpnia 2015, Multikino wraz z Qponami planują również szereg akcji mających na celu popularyzację bluetooth wśród użytkowników (konkursy w serwisie Instagram, guerilla marketing na Tinderze, tweet za bilet, etc). To podejście z jednej strony służyć ma edukacji rynku, z drugiej urozmaicać samo korzystanie z oferty kina. Beacony i notyfikacje to jedyna opcja komunikacji, która bazować może na preferencjach i zachowaniu użytkownika. – Tak precyzyjne targetowanie przekazu zarówno ze względu na lokalizację jak i upodobania klienta pozwala na rzeczywiste budowanie relacji a nie spamowanie przypadkowymi ofertami. – podkreśla Marcin Lenkiewicz – dyrektor ds. sprzedaży w firmie Qpony.pl.
Kupony dźwignią handlu
Otwartość na nowe technologię i kanały promocji skłoniły Multikino do sprawdzenia, jak skuteczna w porównaniu z papierowymi rabatami jest dystrybucja zniżek za pomocą mobilnej aplikacji Qpony. To właśnie rabaty i promocje odpowiadające realnym preferencją danej osoby. Zakomunikowanie ich w odpowiednim momencie i miejscu będzie przewagą w procesie budowania stałej relacji na linii brand – klient.
– Zastanawiamy się od kilku miesięcy, jak podejść do tematu beaconów i ich sensownego wykorzystania w naszej branży. Sami mamy najpopularniejszą aplikacje kinową w Polsce (200 000 tys. aktywnych użytkowników, dostępna na 3 platformach z możliwością zapisania w aplikacji dowolnej karty płatniczej) i dlatego uznaliśmy, że testy tego rozwiązania rozbijemy na dwa etapy – mówi Wojciech Szymczyk, kierownik e-commerce w Multkinie. – Pierwszy etap to sprawdzenie potencjału tego kanału komunikacji. Stąd pomysł na połączenie sił i współpracę z aplikacją Qpony. W ten sposób sprawdzimy po pierwsze, jak dużo osób w ogóle odbiera notyfikacje w okolicach naszych kin, a po drugie jak duży jest potencjał pozyskiwania nowych klientów. Pierwsze efekty są bardzo optymistyczne i z pewnością będziemy poszerzać liczbę kin z nowymi instalacjami beaconowymi. Drugi krok to integracja odpowiednich narzędzi w naszej aplikacji. Na ukończeniu są prace nad mechanizmami pozwalającymi serwować odpowiednią komunikację do obecnych klientów korzystających z aplikacji Multikino.
– W przyszłości beacony dadzą możliwość realizacji kampanii dla klientów zewnętrznych, uzupełniając standardowe nośniki będące w ofercie Multikino Media – dodaje Mariusz Spisz, Prezes Zarządu Multikino Media.