FiSH24

abonament, e-commerce, usługi premium, własne

Finansowanie: własne

Model biznesowy: abonament, usługi premium

Udostępnij:

Czym jest Wasz projekt?

Idea stworzenia portalu powstała na podstawie prawie dziesięcioletniego doświadczenia pracy w rybnym biznesie. Na krajowym rynku wewnętrznym ostro odczuwalny jest deficyt tych czy innych rodzajów ryby. Przyczyna tego – ograniczenia kwotowe połowów oraz sama przyroda. Doświadczenie eksportu ryby z Polski dało pełne zrozumienie konieczności stworzenia takiego zasobu, jak FISH24. Zadaniem projektu jest połączenie wszystkich uczestników branży rybnej. Usprawnienie procesu wyszukiwania informacji o kupnie/sprzedaży potrzebnego towaru w określonym czasie i uczynienie go bardziej komfortowym i efektywnym.

Jaki problem rozwiązujecie?

Dzięki portalowi można będzie bez wysiłku znajdować potrzebny towar i nowych dostawców na całym świecie tym, którzy potrzebują surowca. To rozwiąże zagadnienie deficytu towaru. Pozwoli także pozbywać się niepłynnego towaru, wystawiając go na sprzedaż przez portal, co pozwoli zlikwidować straty (ponieważ dla kogoś w świecie ten towar jest deficytem). Da możliwość handlować na warunkach aukcji, co pozwoli rybakom sprzedawać towar za korzystniejszą cenę. Da możliwość firmom bez wysiłku znajdować klientów za granicą, dzięki usunięciu bariery językowej, jakościowemu przedstawieniu informacji o towarze, informacji o sprzedawcy/nabywcy (włączając jego reputację na stronie internetowej) i informacji o regułach handlu z innymi krajami.

Do kogo kierujecie swój projekt?

FISH24 – to Google dla rybnego komercyjnego świata. Przyszły projekt jest zorientowany na rynek В2В (importerów, dystrybutorów, przetwórców, przedstawicieli segmentu HoReCa).

Kto stoi za projektem?

Co osiągnęliśmy w życiu? Mieliśmy świetne doświadczenie, związane ze stworzeniem i rozwojem niezwykłej firmy «Morze», którą wszyscy z ciepłem wspominamy. Każdy zajmował się ulubioną sprawą, co stwarzało kolosalny ogólny efekt wzrostu firmy we wszystkich dziedzinach. Przez pewien czas nasze innowacje zaczęli kopiować nie tylko konkurenci, ale i nasi dostawcy. Opierając się na naszym systemie wartości, spełnialiśmy niemożliwe. Każdy człowiek jest inny – dla kogoś bezwarunkowe zaufanie, to fantastyka, dla kogoś obrót 10 mln dolarów rocznie jest znikomy, a komuś obrót powyżej 500 ton ryby miesięcznie – to sukces. Tak czy owak, my, wziąwszy mroźnym rankiem 21 grudnia 2010 roku pierwsze 200 kg ryby na kredyt na 14 dni potrafiliśmy stać się po 3 latach kompanią №1 (według danych głównych importerów Ukrainy) wśród wieloletnich «milionowych» konkurentów, którzy byli obok nas na terytorium 1km2.  Niestety, wszystko zatrzymały działania wojskowe na wschodzie Ukrainy. Po uzyskaniu dużego doświadczenia w przemyśle rybnym na Ukrainie postanowiliśmy w nowym kraju zacząć to, co już dobrze znamy.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Jesteśmy na etapie poszukiwania inwestycji. 27.05.2015 odwiedziliśmy międzynarodowe targi branży rybnej w Gdański – Polfish. Udało nam się skontaktować z przedstawicielami 24 firm z 7 krajów UE, wśród których – producenci, przetwórcy, firmy zajmujące się importem/eksportem; i zebrać ich opinie na temat stworzenia portalu. Po opracowaniu informacji, które udało nam się otrzymać, poznaliśmy, że: – 63% firm boryka się z deficytem towaru przy zakupach, – 42% – ma w swoim asortymencie od 4 do 20% niepłynnego towaru i zderza się z problemem jego sprzedaży, – 84% – sprzedaje towar za granicę, – 72% ma problem z poszukiwaniem nowych klientów, – 29% – wykorzystuje internet, jako narzędzie do sprzedaży towaru, jednak 92% zainteresowane jest ideą stworzenia portalu i gotowe zostać użytkownikami podobnego zasobu. Problemem jest tylko nieobecność odpowiedniego miejsca w Internecie. Utwierdziliśmy się w myśli, że jesteśmy na prawidłowej drodze i taki zasób, jak FISH24, będzie pożyteczny dla branży, ponieważ rozstrzygnie jej problemy i przeniesie handel w biznesie rybnym na nowy współczesny poziom.

Jakie są plany rozwoju?

Rozruch portalu planuje się w trzech mowach – angielskiej, polskiej i rosyjskiej. Plan minimum: przyciągnąć użytkowników więcej 50 krajów, gdzie te mowy, według statystyki, są szeroko używane. Co może być dosięgnięte w okresie od 6 do 12 miesięcy. Na terytorium 50 krajów są zarejestrowane więcej 15 000 producentów . Nabywców do razy więcej. Jeśli skromnie przypuścić, że nabywcy (importerów, dystrybutorów, przetwórców, przedstawicieli segmentu HoReCa) do trzech razy więcej, aniżeli producentów, to: 15 000 + (15 000*3) = 60 000 potencjalnych użytkowników, których można przyciągnąć na portal w ciągu pierwszego roku działalności. Ogólny potencjał projektu to więcej 20 000 producentów po całym świecie, pracujących za standardami Unii Europejskiej i jeszcze więcej 100 000 co nie przeszło tę procedurę (jednak to nie przeszkadza im sprzedawać do innych 165 krajów) oraz miliony nabywców.

Hetbot to młoda dynamicznie rozwijająca się spółka technologiczna z Łodzi, której specjalizacją są autonomiczne roboty do transportu wewnątrzzakładowego. Firma Hetbot powstała w 2020 roku z inicjatywy zespołu doktorantów i pracowników Politechniki Łódzkiej, ale doświadczenie zespołu jest budowane...

Microamp Solutions tworzy infrastrukturę dla nowoczesnych sieci komórkowych 5G. Produkty Microamp Solutions umożliwiają wdrażanie hot-spotowej, otwartej sieci 5G działającej w paśmie fal milimetrowych oraz w pasmach sub-6GHz. Dzięki naszym produktom możliwe jest również wdrażanie prywatnych sieci...

Topic to platforma, która pozwoli Ci poznać osoby podzielające twoje zainteresowania. Serwis umożliwia kontakt z losowymi osobami o podobnych zainteresowaniach. Użytkownicy łączą się za pomocą chatu video i mają możliwość rozmowy w więcej niż tylko dwie osoby. Jaki problem rozwiązujecie? Jesteśmy...

Opisując zalety nowatorskiego opakowania postaram się o zainteresowanie Państwa projektem, które przejawia duże oszczędności pod względem ekonomicznym i ekologicznym jednocześnie. FLOWTOGO jest prywatną inicjatywą, powstał w oparciu o obserwacje rynku opakowań i rozmowy z wieloma osobami o...

ClinicHunter jest marketplace’em turystyki medycznej, który łączy kliniki z pacjentami, którzy chcą leczyć się za granicą. Pomagamy pacjentom znaleźć kliniki na fragmentarycznym rynku. Docieramy do nich za pomocą wartościowego contentu medycznego, edukujemy ich, a także budujemy ich zaufanie....

Futuro Games jest studiem, które powstało z pasji do twórczej edukacji dzieci, połączonej z nowoczesnymi technologiami. Ponieważ mamy silną alergię na nudę, przykładamy wielką wagę do tego, by nasze produktu łamały paradygmat procesu nauki jako smutnego obowiązku. Naszym pierwszym produktem jest...

Miniraty.pl jest firmą pożyczkową, wyspecjalizowaną w udzielaniu krótkoterminowych, celowych pożyczek ratalnych. Nasz system płatności ratalnych miniraty.pl, umożliwia rozłożenie płatności za ubezpieczenia komunikacyjne (OC i AC) oraz majątkowe (dom, mieszkanie) na od 3 do 11 dogodnych rat. Nasi...

Jakdolece to wyszukiwarka tanich lotów i okazyjnych ofert wakacyjnych. Naszym głównym celem jest pełna automatyzacja procesu wynajdowania okazyjnych połączeń. Nasze oferty wyszukiwane są 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Najlepsze z nich publikowane są od razu na stronie głównej, w mediach...

BudgetBee to nowoczesna aplikacja, oparta na działaniu budżetu partycypacyjnego, wspierającą zarządzanie firmowym budżetem i dodatkami dla pracowników. BudgetBee daje możliwość efektywnej realizacji wspólnych przedsięwzięć i celów oraz gwarantuje pełną personalizację dodatków/benefitów dla...

fachowisko.pl to portal ogłoszeniowy przeznaczony dla fachowców z branż pracujących dla budownictwa takich jak (budowa, remonty, wykończenia, wyposażenia, projektowanie, aranżacje wnętrz, rewitalizacje ogrodów, pogotowie elektryczne, pogotowie hydrauliczne i wiele innych branż, które zajmują się...