Apple Music siedzi na ogonie Spotify
Ponad miesiąc temu miała miejsce premiera Apple Music, nowej usługi od koncernu z Cupertino. Zastanawiano się wówczas, czy amerykański gigant zagrozi pozycji Spotify, szwedzkiemu serwisowi muzycznemu. Pięć miesięcy temu, można było jedynie na ten temat spekulować. Dziś z kolei możemy powiedzieć nieco więcej, ponieważ znamy liczby użytkowników obu serwisów.
Eddy Cue, dyrektor ds. oprogramowania i usług Apple, wyjawił serwisowi USA Today, że z Apple Music korzysta obecnie 11 milionów osób. Użytkownicy mają do wyboru dwa pakiety. Jednoosobowy za 4,99 euro za miesiąc i rodzinny, który kosztuje 7,99 euro (ceny dotyczą m.in. Polski. Na zachodzie usługa kosztuje – odpowiednio 9,99 dol./euro i 14,99 dol./euro). Okazuje się, że 9 mln osób posiadających urządzenia z logiem nadgryzionego jabłka zdecydowało się na tańszą opcję, natomiast 2 mln otrzymało dostęp do pakietu rodzinnego.
Jesienią Apple Music dostępne na Androida
Dla porównania, Spotify posiada 20 mln zarejestrowanych płatnych kont, a całkowita liczba użytkowników serwisu sięga 75 mln (dane z: czerwiec 2015). Jeszcze rok wcześniej było ich zaledwie 40 mln, z czego skłonnych do zapłaty za muzykę było 10 mln. Oznacza to tyle, że na przestrzeni ostatniego roku, szwedzki startup zrobił duży skok i zwiększył liczbę użytkowników o sto procent. Zestawiając te cyfry z wynikami, jakie osiągnęła nowa usługa amerykańskiego giganta, można stwierdzić, że Apple Music ma się równie dobrze, co Spotify.
Za takim wnioskiem przemawia, po pierwsze – liczba płacących użytkowników, których jest tylko o połowę mnie niż w przypadku europejskiego serwisu muzycznego. A po drugie – czas, jaki Apple potrzebowało, żeby ich zdobyć. Jednak, gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że klienci spółki zarządzanej przez Tima Cooka, przez pierwsze trzy miesiące mogą korzystać z usługi bezpłatnie, to zdaje się, że 11 mln użytkowników to niezadowalający wynik. Jesienią z kolei, Apple Music pojawi się również na urządzeniach z systemem Android. I tu należy zadać sobie pytanie, czy płatna usługa Apple Music wygra z darmowym Spotify? Przekonamy się wkrótce.