RuszyÅ‚a pierwsza internetowa platforma zakupowa dla aptek – Contact Pharm

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Branża farmaceutyczna przenosi się do internetu, a wraz z nią idea targów. Właśnie ruszyła pierwsza wirtualna hala targowa ze specjalnymi ofertami dla aptek czynna na stałe, 24 godziny na dobę i przez siedem dni w tygodniu. W branży farmaceutycznej to prawdziwa rewolucja.

Contact Pharm Internetowe Targi Farmaceutyczne to pierwsze, niezależne i permanentne targi online dla aptek, punktów aptecznych, sklepów zielarskich oraz zielarsko-medycznych. Na wirtualnej hali targowej farmaceuci codziennie zamawiają produkty renomowanych producentów, korzystając z dodatkowych rabatów do warunków handlowych, które mają uzgodnione z hurtownią.

RealizujÄ…c telefoniczne kampanie sprzedażowe, zrozumiaÅ‚am, że najwyższa pora dać aptekom wygodne narzÄ™dzie, platformÄ™ zakupowÄ…, z której mogÅ‚yby one korzystać o dowolnej porze dnia i nocy, znajdujÄ…c tam te same oferty, które przedstawiamy im telefonicznie. W ten sposób powstaÅ‚a idea targów w internecie – wirtualnej hali z atrakcyjnymi rabatami i gratisami dla aptek – mówi Beata Waga, CzÅ‚onek ZarzÄ…du Contact Pharm. I choć pierwsza, ograniczona w czasie edycja targów miaÅ‚a miejsce równo trzy lata temu, po sukcesach tej i kolejnych, organizatorzy postanowili rozszerzyć ideÄ™ targów tak, by byÅ‚a to w istocie staÅ‚a platforma zakupowa dostÄ™pna dla farmaceutów 24 godziny na dobÄ™, przez siedem dni w tygodniu – tak jak każdy sklep internetowy.

Jak to działa?

Aby zapoznać siÄ™ z ofertÄ… targowÄ… i zÅ‚ożyć zamówienie, apteka dokonuje bezpÅ‚atnej rejestracji. WchodzÄ…c na halÄ™ targowÄ… może sprawdzać pakiety promocyjne wg wystawców albo skorzystać z wyszukiwarki lub alfabetycznego indeksu produktów. Ponadto, zaraz po zalogowaniu, apteka widzi najlepsze oferty pogrupowane w trzy kategorie: top oferty, czyli bestsellery sprzedażowe, produkty sezonowe oraz cenowe okazje. DziÄ™ki zastosowaniu takich mechanizmów, korzystanie z platformy jest intuicyjne i wygodne. Wygoda to ważny, choć nie jedyny atut targów. Kolejny to ich niezależność od któregokolwiek z dystrybutorów, co oznacza, że zamawiajÄ…cy może zrealizować zÅ‚ożone na targach zamówienie w dowolnej hurtowni. I na koniec rabaty dla zarejestrowanych aptek – te potrafiÄ… siÄ™gać nawet 60%.

Internet przede wszystkim

Contact Pharm Internetowe Targi Farmaceutyczne to przedsiÄ™wziÄ™cie na wskroÅ› internetowe. – Mówimy do pokolenia, które jest z sieciÄ… za pan brat, dlatego w naturalny sposób postawiliÅ›my na komunikacjÄ™ online. WysyÅ‚amy regularne mailingi, jesteÅ›my też na Facebooku, gdzie każdy tydzieÅ„ rozpoczynamy którÄ…Å› z krzepiÄ…cych MyÅ›li na zdrowie – nie naszych, lecz autorstwa znanych i lubianych, opowiadamy o idei targów i oczywiÅ›cie o ofertach, ale robimy to ciekawym jÄ™zykiem i w stylistyce bliskiej grupie naszych odbiorców. Dla komunikowania ofert stworzyliÅ›my specjalny hashtag #przerabat, który ma podkreÅ›lać fakt, że rabaty na targach to dodatkowe rabaty do tych, które apteka już ma zapewnione w swojej hurtowni – wylicza Beata Waga.

Czas na liczby

Ilość wystawców nie jest stała i zależy od aktualnie realizowanych kampanii – w momentach kumulacji na targach swoje oferty prezentowało w jednym czasie blisko 30 firm oferujących łącznie około 600 produktów. Obecnie na hali targowej wystawia się 13 producentów, w tym m.in. Pierre Fabre, Domowa Apteczka, Glenmark, Polski Lek, Langsteiner czy Farmapia, których propozycje obejmują w sumie około 300 produktów w specjalnych pakietach i atrakcyjnych cenach. W bazie targów zarejestrowanych jest blisko 3 tys. aptek, punktów aptecznych i sklepów zielarskich oraz zielarsko-medycznych. Oferta targów skierowana jest do szerokiej grupy niemal 16 tys. podmiotów bez względu na ich powiązania z hurtowniami.

fot. pixabay.com