Odpowiedzialność społeczna firm, ich pozytywny wpływ na środowisko i społeczeństwo, zrównoważony model biznesowy, innowacyjność czy potencjał rynkowy – to obszary, które coraz częściej królują na salonach biznesowych oraz w kuluarowych rozmowach o wpływie biznesu na świat.
Niektóre startupy chcą po prostu „zmieniać świat”. Podobnie też takie organizacje jak Fundacja Citi Handlowy, która była partnerem programu akceleracyjnego Mazovian Startup.
Fundacja od lat pomaga w rozwoju innowacyjnych projektów w zakresie edukacji finansowej i przedsiębiorczości.
W ramach programu Mazovian Startup organizowanego przez Youth Business Poland we współpracy z Województwem Mazowieckim wspiera wzrost innowacji w regionie.
W Mazovian Startup mentorzy Fundacji z Citi w Polsce dzielili się swoimi doświadczeniem i wiedzą z przedsiębiorcami. Pomagali także w wyłonieniu najlepszych.
Fundacja wspólnie z Youth Business Poland zorganizowała dla uczestników akceleracji, m.in. tzw. „Mentoring Round Table”, który odbył się, w formule online, 17 listopada 2021 r.
Mentorzy z Citi – Ewa Olsza, Piotr Brzozowski, Tomasz Ćwiąkała, Paweł Mazur i Igor Noremberg – którzy wzięli udział w spotkaniu to doświadczeni liderzy, którzy wspierają przedsiębiorstwa społeczne tworzone przez migrantów, Fundację Avalon i młode biznesy. Posiadają doświadczenie w komunikacji i promocji, sprzedaży czy negocjacjach handlowych, jak również z zakresu budżetowania, zarządzania projektami i ludźmi.
– Głęboko wierzymy, że nasze działania wspierające rozwój przedsiębiorczości wśród młodych to paliwo dla postępu społecznego i gospodarczego w Polsce. W projekcie Mazovian Startup spotkaliśmy wyjątkowych ludzi, bo tych, którzy nie tylko chcą rozwijać biznes, ale też żyć odpowiedzialnie. Dlatego na nowo definiują konkurencyjność i tworzą firmy, które mają odpowiadać na aktualne wyzwania społeczne i środowiskowe na świecie. Potrzeba nam takich liderów zmiany i cieszymy się, że nasi mentorzy mogą być częścią ich historii. – mówi Dorota Szostek-Rustecka, prezes Fundacji Citi Handlowy im. L. Kronenberga.
– Youth Business Poland wspiera przedsiębiorczość w Polsce już od 13 lat. Pozwala nam to patrzeć z szerszej perspektywy, jak zmienia się podejście młodych innowatorów, którzy widząc potrzeby zmieniającego się świata, potrafią swoje pomysł przekuć w nowatorskie projekty. Z roku na rok zauważamy, że coraz więcej młodych osób próbuje rozwiązać problemy środowiskowe i żywieniowe tworząc innowacyjne i ekologiczne rozwiązania.
– Dzięki takim programom jak Mazovian Startup oraz współpracy z Fundacja CITI Handlowy, wspólnie możemy dać wsparcie wyjątkowym firmom, które mają pozytywny wpływ na nasze środowisko – mówi Adrian Migoń, CEO Youth Business Poland.
Mazovian Startup skierowany jest do odpowiedzialnych społecznie startupów. Celem programu jest wsparcie nowatorskich przedsiębiorców w zweryfikowaniu ich modelu biznesowego oraz rozwoju i skalowaniu ich działalności.
Do II edycji programu zgłosiło się ponad 135 zespołów, z których do konkursu zakwalifikowano 32 odpowiedzialne społecznie projekty. Proces akceleracji trwał ponad 6 miesiące, podczas których uczestnicy otrzymali wsparcie merytoryczne, pomoc w rozwoju startupu, szansę na pozyskanie inwestora, promocję biznesu w mediach oraz dodatkowe spotkania z ekspertami.
Podczas Semi Demo Day wybrało 12 projektów biznesowych, które otrzymały kolejne warsztaty z mentorami aby jeszcze lepiej rozwinąć projekt.
14 grudnia mieliśmy okazję zobaczyć projekty biznesowe uczestników na konkursowym Demo Day, podczas którego trzy najlepsze otrzymały nagrody pieniężne o łącznej wartości 75 000 zł oraz wręczono nagrody dodatkowe od partnerów.
Wśród zwycięzców są:
- BreadPack i ich ekologiczne, jadalne naczynia, które są jednocześnie pyszną przekąską,
- The Compass – aplikacja dla osób niewidomych, która działa jak nawigacja samochodowa, dodatkowo wskazując przeszkody oraz działa z dużą dokładnością,
- The Alternation, która tworzy wysokiej jakości odzież z materiałów pozyskiwanych z odzieży używanej.
Dodatkowe wyróżnienia zostały przyznane dla:
- Bez ości – vegan fish za szerzenie idei promocji fleksitarianizmu poprzez serię produktów, które są zamiennikami tradycyjnych potraw z ryb, w wersji wegańskiej,
- Karmnik – sklepu z lokalnym naturalnym jedzeniem, który z powodzeniem wspiera coraz ważniejszy obszar regionalnej suwerenności żywnościowej.