Druga emisja z lepszym rezultatem niż w 2020 r.
Pod koniec 2021 roku Coffeedesk zakończył drugą w swojej historii kampanię crowdfundingu udziałowego. Łącznie w dwóch emisjach akcji od inwestorów społecznościowych spółka pozyskała ponad 4,7 mln zł i dołączyło do niej blisko 1000 akcjonariuszy.
W drugiej kampanii crowdinvestingu All Good S.A., właściciel Coffeedesk, osiągnął lepszy rezultat niż w kampanii z 2020 r. W tym roku na rynek trafiło 112 tys. akcji spółki. Każdą wyceniono na 37 zł, czyli dwukrotnie wyżej niż wyniosła wycena akcji w trakcie I emisji. Tegoroczni inwestorzy społecznościowi finalnie objęli ponad 72,8 tys. akcji. Spółka pozyskała od nich łącznie 2,7 mln zł, czyli o 700 tys. zł więcej niż w poprzednim roku. Grono akcjonariuszy All Good S.A. powiększyło się o 535 osoby.
– Crowdfunding pozwolił nam stworzyć wokół Coffeedesk społeczność liczącą blisko 1000 osób, która chce rozwijać z nami firmę i kulturę picia kawy specialty. Część z zeszłorocznych inwestorów kupiła ponownie nasze akcje w 2021 r. Zainwestowali w nas również partnerzy biznesowi Coffeedesk. To dowód wielkiego zaufania rynku do modelu rozwoju Coffeedesk i naszej misji zmieniania świata kawy na lepsze – mówi Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk.
2,7 mln na realizację priorytetów biznesowych
Pozyskane w tym roku od inwestorów społecznościowych środki zostały już zainwestowane przez Coffeedesk na realizację priorytetów biznesowych. Spółka przeznaczyła 2 mln zł na poszerzenie oferty produktowej i zwiększenie wolumenu asortymentu omnichannel.
– Zaczęliśmy już zatowarowywać magazyny e-sklepu, showroomów oraz hurtownię w najwyższej jakości kawę i akcesoria do jej zaparzania. Zwiększenie dostępności produktów, na które jest największy popyt oraz wprowadzenie nowego asortymentu, pozwolą nam ugruntować pozycję Coffeedesk jako lidera kawowego eCommerce w Polsce. Wzmocnimy relacje z partnerami biznesowymi oraz zwiększymy eksport – wyjaśnia Wichłacz.
Reszta kwoty, czyli 700 tys. zł, zasili budżet otwarcia kolejnego showroomu marki w prestiżowej lokalizacji w Warszawie – na Tamce, tuż nad brzegiem Wisły. Coffeedesk zrekrutował już pracowników do kawiarni i kończy właśnie prace wykończeniowe, już w styczniu będzie można napić się tam kawy i kupić akcesoria. Będzie to trzecia kawiarnia Coffeedesk w Warszawie o wielofunkcyjnym charakterze.
– Tamka będzie wyjątkowa, nie tylko pod względem wystroju. Znajdzie się tam największa przestrzeń sklepowa z kawą, herbatą i akcesoriami ze wszystkich naszych lokali. W sumie kawiarnia z tzw. strefą „shop in shop” będzie mieć 126 m kw. – ujawnia współzałożyciel kołobrzeskiego omnichannelu.
Kolejne showroomy w polskich miastach
Wzrosty sprzedaży kawiarnii Coffeedesk, nawet w czasie lockdownu (+ 16% rdr w 2020 r. oraz +86% I-IIIQ 2021 rdr) skłoniły spółkę do podjęcia decyzji o dalszym rozwoju tego segmentu. W kolejnych latach firma chce wejść do kolejnych miast Polski. O wyborze lokalizacji decydują wyniki sprzedaży e-sklepu. Nowym kierunkiem ma być Wrocław. Pierwszy na Dolnym Śląsku showroom miał zostać sfinansowany z crowdfundingu, jednak zebrana kwota nie wystarczy na realizację tego projektu. W tej chwili Coffeedesk szuka alternatywnych źródeł finansowania.
– Spora część nowych inwestorów Coffeedesk pochodzi z Wrocławia. Wiemy, że czekają na naszą kawiarnię w swoim mieście. Jak tylko pozyskamy finansowanie na ten cel, ogłosimy termin otwarcia. Wierzymy, że logo Coffeedesk pojawi się na szyldzie wrocławskiej kawiarnii jeszcze w 2022 r. – mówi szef Coffeedesk.
Supreme Service i lojalizacja klientów
Coffeedesk słynie z Supreme Service, czyli wyjątkowej obsługi klienta. Aby wzmacniać ten trend, firma chce zapewnić identyczne doświadczenie zakupowe, niezależnie od wyboru miejsca styku klienta z marką, tj. online (e-sklep i hurtownia) czy w showroomach.
Dzięki pierwszej zbiórce w 2020 r. firma rozpoczęła prace nad wdrożeniem nowych platform sprzedaży B2B i B2C i stworzeniem jednego środowiska operacyjnego wspartego m.in. o narzędzia Salesforce. Zapewni to większą automatyzację procesów i ułatwi obsługę klientów. W efekcie odbiorcy mają otrzymać spersonalizowaną ofertę, a Coffeedesk większą lojalizację konsumentów. Jednolity system będzie też łatwo skalowalny na inne rynki, co ułatwi ekspansję zagraniczną. Coffeedesk finalizuje prace na tym projektem. Nowe narzędzia zostaną wdrożone w pierwszym kwartale 2022 roku.
Coffeedesk dalej rośnie
Dla Coffeedesk rok 2020 był rekordowy. Mimo pandemii i lockdownu, obroty firmy sięgnęły 78,7 mln zł. Kończący się właśnie 2021 roku zapowiada się jeszcze bardziej imponująco. Po trzech kwartałach 2021 roku kołobrzeska spółka zanotowała przychód w wysokości 70 487 mln zł. Na koniec trzeciego kwartału Coffeedesk był bliski przekroczenia wyniku, jaki wygenerował w całym 2020 roku.
Najważniejsze wskaźniki wzrostu 2021
- Przychód 70 487 798 zł za I-IIIQ 2021 – wzrost o 34%
- B2B z największymi przychodami: wzrost o 13 mln zł r/r
- W 2021 r. najszybciej rósł segment kawiarni, o 86% r/r
- O 17% więcej aktywnych klientów B2C niż rok temu
Za dobrymi wynikami osiągniętymi przez spółkę w 2021 roku w znacznej mierze stoi sprzedaż do klientów biznesowych. Obecnie stanowi ona około 66% wszystkich przychodów firmy. W porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku, ten wiodący segment działalności Coffeedesk urósł aż o 39%, czyli o 13 mln zł r/r. Również o 39% w skali dwunastu miesięcy wzrósł eksport spółki. Coffeedesk kontynuuje ekspansję zagraniczną m.in. na rynki Czech i Rumunii.
Przeczytaj również: Coffeedesk zbiera 2 miliony złotych