Krakowski startup Eventory walczy o użytkowników ze Stanów Zjednoczonych

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Eventory, startup z Krakowa, wesprze organizatorów imprez masowych w Stanach Zjednoczonych. Udostępni im aplikację mobilną, dzięki której będą mogli za pośrednictwem beaconów komunikować się z uczestnikami wydarzenia. Na ten cel twórcy przedsięwzięcia zdobyli ostatnio 300 tys. dolarów.

Eventory w debiutują za oceanem

Krakowski startup Eventory zadebiutował w Stanach Zjednoczonych podczas październikowych targów Event Planner Expo w Nowym Jorku. Jak tłumaczy Andrzej Targosz, twórca aplikacji dedykowanej organizatorom masowych wydarzeń, obsługa wcześniej wspomnianej imprezy jest dla zespołu z Polski krokiem milowym. Miał on bowiem umożliwić przedsiębiorcom pozyskanie klientów, czyli organizatorów eventów, zza oceanu.

Na zdjęciu: Andrzej Targosz, CEO Eventory | fot. materiały prasowe 

A było o kogo walczyć, bo Event Planner Expo jest jednym z największych wydarzeń w Stanach Zjednoczonych poświęconych tematyce zarządzania masowymi imprezami. Wzięło w nim udział około 2,5 tysiąca osób, gównie specjalistów związanych z branżą eventową. Poza obsługą samej imprezy, zespół Eventory, jako jeden ze stu startupów zaprezentował przed publicznością swoja „eventową” aplikację.

Aplikacja kompatybilna z beaconami

Ma ona spełniać kilka podstawowych założeń: agregować informacje o zbliżających się wydarzeniach w danym mieście, ułatwić komunikację między organizatorami konferencji, a jej uczestnikami i gromadzić statystyki o zachowaniach osób biorących udział w imprezie. Ponadto aplikacja jest kompatybilna z beaconami, a więc będąc w ich zasięgu i mając włączony moduł Bluetooth na smartfonie możemy otrzymywać widomości kontekstowe dotyczące aktualnej imprezy m.in. o agendzie wydarzenia i liście nazwisk prelegentów.

Z kolei dla organizatorów imprezy, jak tłumaczy Targosz, aplikacja Eventory jest szansą na poznanie swoich gości i zebranie o nich informacji. – Skąd pochodzą uczestnicy, w jakim okresie wzrasta liczba rejestracji, w jakim celu przybyli na wydarzenie, jak oceniają prelegentów i samo wydarzenie – wylicza CEO spółki. Przedsiębiorca dodaje, że system Eventory zostanie wkrótce jeszcze bardziej rozbudowany.

300 tys. dolarów i ciągle mało

Andrzej Targosz wyjaśnia, że niebawem powstanie platforma do całościowego zarządzania wydarzeniami. Dzięki niej organizatorzy będą mogli korzystać z narzędzi służących do promocji eventów. W ich ramach będzie możliwe m.in. tworzenie stron WWW i wysyłanie ofert handlowych do bazy mailingowej. Ponadto pomysłodawca aplikacji planuje rozszerzyć działalność w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii oraz wdrożyć Eventory na rodzimym rynku przy okazji największych wydarzeń odbywających się w Polsce. – Naszym celem jest zebranie pół miliona uczestników w połowie przyszłego roku – dodaje.

Jak na razie wszystko idzie w zamierzonym kierunku, bo w ostatnim czasie aniołowie biznesu z Polski i zza oceanu zainwestowali w rozwój krakowskiego startupu trzysta tysięcy dolarów. Mimo to Targosz nie chce zwolnić tempa i już rozgląda się za kolejnym inwestorem, który w drugiej rundzie finansowej wpompuje w przedsięwzięcie potrzebny kapitał.