Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2021 rok.
Pandemia Covid-19 była jednak odczuwalna. Duża część naszych klientów – tych obecnych oraz tych z którymi planujemy współpracować – to sieci handlowe, które w roku 2021 borykały się z lockdownami. Wiele z nich to biznesy budowane od pokoleń, a sytuacja prawie je wykończyła. Przykro było słuchać, w jakiej sytuacji się znaleźli.
Wbrew powszechnej opinii nie uważam, aby firmy w roku 2021, zwłaszcza w pierwszej połowie, masowo przechodziły na narzędzia IT digitalizujące procesy. Moim zdaniem firmy wstrzymały wówczas wszelkie inwestycje. Druga rzecz to braki kadrowe – choroby i kwarantanny spowodowały, że po stronie klienta nie miał kto realizować projektów wdrożeniowych.
Finalizacja współpracy
Udało nam się sfinalizować współpracę głównie z firmami z tych gałęzi biznesu, które nie zostały dotknięte przez pandemię Covid-19 oraz z tymi, z którymi temat wdrożenia Grafiku Optymalnego był potwierdzony dużo wcześniej.
Rzecz jasna Grafik Optymalny to narzędzie, które wpisuje się w aktualny trend digitalizacji procesów oraz ducha paperless. Wszystko, co jest związane z czasem pracy, jest online: grafiki, urlopy, czy ewidencja czasu pracy. System na wiele sposobów wspiera komunikację z pracownikiem bez konieczności fizycznych spotkań. Pracownik ze swojego smartfona, z dowolnego miejsca, w jakim się znajduje może sprawdzić aktualny grafik godzin pracy, wysłać wniosek o urlop czy pobrać swój pasek płacowy. Może też potwierdzać swój czas pracy będąc na tzw. home office, a system automatycznie go rozliczy. Wiele firm, które wdrożyły nasz system przed Covidem mówiło nam, że bez niego zarządzanie czasem pracy przy ciągłych zmianach, deficycie pracowników i zamknięciach byłoby strasznie trudne.
Plany na ten rok
W bieżącym, 2022 roku obserwujemy znaczne ożywienie. Firmy wychodzą na prostą, jest większy optymizm. Konieczność pożegnania się z papierem i przejście na online jest już dla wszystkich oczywista. My planujemy dalszy rozwój, wdrażanie do systemu nowych ficzerów opartych o najnowocześniejsze technologie oraz pozyskanie nowych osób do zespołu.
–
Autorka: Karolina Dolaś, CEO Grafik Optymalny