Właściciele poinformowali również, że zawiesili swoje usługi w Rosji i na Białorusi.
Aby pomóc swoim rodakom, utworzyli fundusz o wartości 5 milionów dolarów. W ciągu ostatniego tygodnia Grammarly przekazało już 1 milion dolarów ukraińskim organizacjom humanitarnym.
Grammarly pomaga przekazać darowiznę
Grammarly wykorzystuje również swoje oprogramowanie oparte na sztucznej inteligencji, aby wesprzeć Ukrainę. Oprócz strony internetowej zawierającej listę sposobów, w jaki użytkownicy mogą przekazać darowiznę, startup stworzył funkcję, która jest aktywowana za każdym razem, gdy klient napisze o Ukrainie. Bot Grammarly będzie sugerował linki do zasobów, dzięki którym ludzie dowiedzą się więcej o faktach związanych z wojną i o tym, jak mogą pomóc.
Bezpłatnie dla mediów
Firma zaoferowała swój produkt premium, bezpłatnie zaufanym mediom na Ukrainie, które relacjonują wojnę w języku angielskim. – Niektóre ukraińskie media szybko utworzyły anglojęzyczne strony, aby pomóc w rozpowszechnianiu prawdziwych informacji, a Grammarly wspiera ich wysiłki – powiedzieli założyciele startupu cytowani przez Quartz.
Grammarly powstało w Kijowie w 2009 r. Obecnie główna siedziba firmy znajduje się w San Francisco, ale nadal posiada swoje biura w Kijowie, a także w Nowym Jorku i Vancouver. Po ostatniej rundzie finansowania, w której firma pozyskała 200 mln dolarów, Grammarly jest obecnie warte 13 miliardów dolarów.