Pokoje zagadek w metaverse
Działalność Bluekey wpisuje się w ideę leżącą u podstaw metaverse, czyli budowania wirtualnych światów, w których ludzie mogą spędzać czas i wchodzić ze sobą w interakcje. Zakres działalności spółki wprost odnosi się do zmian technologicznych i kulturowych, które dotyczą również branży cyfrowej rozrywki.
Bluekey rozpoczął działalność od produkcji gier na platformy VR, inspirowanych istniejącymi escape roomami. Ma to zapewnić spółce rozpoznawalność na rynku, a także kontakt z klientami i partnerami z branży escape room. W kolejnych etapach spółka planuje wdrożyć rozwiązania technologiczne, które umożliwią digitalizację escape roomów na masową skalę. Dzięki temu możliwe będzie dalsze skalowanie biznesu Bluekey.
– Dzięki produkcjom Bluekey gracze będą mieli dostęp do pokojów zagadek z całego świata, a właściciele escape roomów otrzymają możliwość sprzedaży swoich produktów – rozrywki w pokojach zagadek – szerszej publiczności, niezależnie od lokalizacji. Chcemy w ten sposób stworzyć cały ekosystem dla twórców i fanów escape room – wskazuje Michał Wróblewski, Prezes Zarządu spółki Bluekey.
Udana runda inwestycyjna
W ramach pierwszej rundy inwestycyjnej spółka Blukey pozyskała 5,65 mln zł, w tym 3,5 mln zł od funduszu inwestycyjnego YouNick Mint, który jest współfinansowany przez PFR Ventures.
– Bluekey tworzy rozwiązanie, które łączy wysoki poziom immersji i elementy społecznościowe. Wierzymy, że takie połączenie przełoży się na dynamikę wzrostu projektu – wyjaśnia Rafał Roszak, Managing Partner funduszu YouNick Mint.
– Dzięki inwestycji w ten projekt rozwijamy zaangażowanie funduszy w sektor web 3.0 – dodaje Roszak.
W projekt obok YouNick Mint oraz giełdowej spółki Gamedust zaangażowani są eksperci związani z branżą wirtualnej rzeczywistości i escape roomów, a także agencja specjalizująca się w influencer marketingu oraz grupa inwestorów indywidualnych.
Strategiczne wsparcie ze strony Gamedust
Gamedust to notowana na rynku NewConnect GPW spółka, będąca deweloperem i wydawcą gier, przede wszystkim na platformy wirtualnej rzeczywistości. Spółka dostarcza pełne immersji doświadczenia dla globalnych odbiorców cyfrowej rozrywki, w szczególności z wykorzystaniem technologii wirtualnej rzeczywistości.
– Dla Gamedust zaangażowanie się w Bluekey to działanie o charakterze strategicznym. Wierzymy, że projekt ten ma ogromny potencjał komercyjny oraz pozwoli nam wejść na nowe segmenty rynku wirtualnej rozrywki – tłumaczy Paweł Flieger, Prezes Zarządu Gamedust SA.
– Jednocześnie jestem przekonany, że doświadczenie zespołu Gamedust zgromadzone przez lata działalności na rynku VR w połączeniu ze wsparciem ze strony naszych partnerów i inwestorów pomoże spółce Bluekey zrealizować zakładane cele i osiągnąć globalny sukces – dodaje Paweł Flieger.
Duży potencjał rynku VR
Według najnowszego raportu Market Research Future w przeciągu najbliższych pięciu lat wartość rynku wirtualnej rzeczywistości ma przekroczyć 100 mld dolarów. Głównym motorem rozwoju całej branży jest i będzie potrzeba interaktywnych, wciągających doświadczeń, które przyciągną do wirtualnego świata nowych użytkowników.
Escape roomy, które jeszcze w czasach przedpandemicznych zyskały ogromną popularność na całym świecie, dzięki Bluekey będą miały szansę odrodzić się w wirtualnej rzeczywistości. Spółka pracuje obecnie nad pierwszymi wirtualnymi pokojami zagadek, a więcej informacji na ich temat pojawi się już niebawem.