Leonardo DiCaprio będzie „hodować” diamenty. Aktor inwestuje w kolejny startup

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Gwiazda amerykańskiego kina Leonardo DiCaprio inwestuje w Diamond Foundry. Kalifornijski startup zajmuje się wytwarzaniem diamentów. To nie pierwsza inwestycja aktora w tym roku. We wrześniu zaangażował się finansowo w spółkę wywożącą śmieci.

Aktor zarobi na diamentach

Leonardo DiCaprio, odtwórca głównych ról w takich filmach jak Titanic, Incepcja, czy Wilk z Wall Street będzie „hodował” diamenty. Hollywoodzki aktor razem z Evanem Williamsem, współtwórcą Twittera, zainwestowali w Diamond Foundry (w inwestycji uczestniczyli też inni inwestorzy). Gwiazda kina i przedsiębiorcy z Doliny Krzemowej wpompowali w kalifornijski strartup łącznie blisko 100 milionów dolarów. Dzięki pozyskanym środkom amerykańska spółka będzie wytwarzać diamenty.

Ma być to alternatywne rozwiązanie w stosunku do tradycyjnych metod wydobywczych i jednocześnie bardziej przyjazne dla środowiska. Dodatkowo Martin Roscheisen, CEO Diamond Foundry, przekonuje, że w warunkach laboratoryjnych minerały, o których mowa, zaledwie w ciągu dwóch tygodni mogą osiągnąć rozmiar dziewięciu karatów, a wyprodukowanie ich w dużej ilości również nie stanowi problemu.

Teraz diamenty, a wcześniej wywóz śmieci

Inwestycja Leonarda DiCaprio w kalifornijski startup nie jest pierwszą, której dokonał aktor. We wrześniu gwiazdor zaangażował się finansowo w rozwój Rubicon Global, spółki która zajmuje się wywozem śmieci. Ujęło go w niej to, że przedsiębiorstwo z Atlanty działa na podobnej zasadzie jak Uber. W tym przypadku pośredniczy między firmami recyklingowymi, a klientami poszukującymi tańszych sposobów na pozbycie się nieczystości.

Poza celebrytą udział w przedsięwzięciu miały znane podmioty, jak np. Goldman Sachs, które łącznie na rzecz Rubicon Global przekazały pięćdziesiąt milionów dolarów. Nie wiadomo natomiast, jaki procent tej kwoty należy do DiCaprio. Podobnie zresztą jak w przypadku inwestycji w Diamond Foundry. Wiadomo z kolei, jakiego rodzaju biznesy interesują aktora. Zwykle są to nietypowe projekty, które rozwiązuję albo społeczne, albo środowiskowe problemy.

150 mln dolarów ze sprzedaży ekologicznych produktów dla dzieci

Ale DiCaprio nie jest jedyną hollywoodzką gwiazdą, którą pociągają startupy. Jessica Alba, w przeciwieństwie do kolegi po fachu, nie wchodzi w role inwestora, a właściciela firmy. Aktorka bowiem zarządza The Honest Comapany, spółką która dostarcza ekologiczne produkty dedykowane maluchom.  I wychodzi przy tym na swoje. W 2014 roku firma wygenerowała przychód na poziomie 150 milionów dolarów.