5 powodów dlaczego beaconowe projekty kończą się niepowodzeniem

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Od kiedy na rynku pojawiły się beacony przeprowadzono już wiele projektów wykorzystujących tę technologię. Nie wszystkie jednak były udane. Jakie zatem błędy można popełnić realizując beaconowe przedsięwzięcia?

Jak się okazuje, niestety nie wszystkie z tych projektów zakończyły się sukcesem. Dlatego też, założyliśmy sobie za cel przeanalizowanie co było tego przyczyną. W efekcie stworzona została lista kilku głównych błędów, których należy unikać przy realizacji wdrożeń beaconowych.

5 źródeł niepowodzenia projektów beaconowych

Brak widocznej korzyści dla konsumenta

Beacony sÄ… technologiÄ… pozwalajÄ…cÄ… na skutecznÄ… komunikacjÄ™ tu i teraz, lecz planujÄ…c swojÄ… strategiÄ™ wdrożenia należy dostarczyć klientom rzeczywistÄ… korzyść, w przeciwnym razie nie bÄ™dÄ… oni zainteresowani interakcjÄ…. Zatem, jeÅ›li planujesz wykorzystać beacony z jednego z poniższych powodów – przemyÅ›l ponownie swój plan:

  • jest to nowa technologia, wiÄ™c czemu nie spróbować
  • dziÄ™ki beaconom bÄ™dzie możliwe wysyÅ‚anie wiadomoÅ›ci push do wszystkich, którzy znajdÄ… siÄ™ w pobliżu
  • wykorzystamy tÄ™ technologiÄ™, do potajemnego Å›ledzenia zachowaÅ„ konsumentów

Wręcz przeciwnie, w pierwszej kolejności zastanów się jaki pożytek ta technologia mogłaby przynieść klientom, a następnie twojemu biznesowi. Następnie, czy jest to wzbogacenie dotychczasowych rozwiązań, czy jest to tylko inna forma dostarczenia już istniejącej usługi.

Brak integracji z istniejÄ…cymi systemami

Wiele projektów beaconowych wykorzystuje proste platformy do zarzÄ…dzania treÅ›ciÄ… i komunikacjÄ…. Podczas gdy, sÄ… one skuteczne na etapie projektów pilotażowych, wiÄ™kszość z nich nie jest jednak wystarczajÄ…ca i zaczyna zawodzić przy dużych wdrożeniach. Z kolei, firmy poważnie zainteresowane technologiÄ… zbliżeniowÄ… wymagajÄ…, aby ich wewnÄ™trzne systemy można byÅ‚o zintegrować z zewnÄ™trznÄ… platformÄ…, co umożliwi tworzenie spójnych profili klientów, czyli poÅ‚Ä…czenie wiedzy z online i offline – pierwszy element tak zwanego podejÅ›cia omnichannel.

Brak informacji na temat zachowania prywatności

Częstym błędem popełnianym podczas testowania beaconów było zlekceważenie jednego z wyjątkowo ważnych dla klientów aspektów, a mianowicie nie pytano ich o zgodę na zbieranie danych o ich zachowaniach w sklepie i o zgodę na ich wykorzystanie do spersonalizowanej komunikacji. A zatem, poświęć czas i energię, aby wyjaśnić swoim konsumentom, dlaczego warto się zgodzić i jaka wartość płynie z tego dla nich.

Brak zapewnienia o bezpieczeństwie danych

Co gorsze, firmy nie informowały klientów o bezpieczeństwie ich danych. Musisz mieć świadomość, że większość klientów nie chce pozostawiać swoich danych z obawy o ich wykorzystanie w niewłaściwy sposób. Przekonaj ich zatem, że dane są bezpieczne i zostaną przez Ciebie wykorzystane jedynie w ściśle określony sposób.

Brak powiązania z innymi dostępnymi technologiami

Beacony są energooszczędnymi nadajnikami emitującymi fale radiowego oparte o Bluetooth Low Energy, a w połączeniu z aplikacją mobilną dają możliwość cyfryzacji otaczającego nas analogowego świata. Aby system ten zadziałał, konsument musi ściągnąć dedykowaną aplikację oraz włączyć Bluetooth, co może ograniczyć w niektórych przypadkach grono odbiorców. Dlatego, aby zwiększyć skuteczność tej technologii i zapewnić większy stopień interakcji, zalecamy połączenie z innymi technologiami, np. Wi-Fi.

Należy pamiÄ™tać, że beacony to znacznie wiÄ™cej niż powiadomienia dotyczÄ…ce najnowszych ofert czy promocji. GłównÄ… zaletÄ… beaconów jest bowiem możliwość cyfryzacji miejsc i interakcja z klientami – dostarczanie spersonalizowanych wiadomoÅ›ci. Zawsze staraj siÄ™ oferować użytkownikom realnÄ… wartość, którÄ… może być m.in.: oszczÄ™dność czasu, uproszczenie procesu zakupowego lub dostarczenie dodatkowej informacji o danej usÅ‚udze lub produkcie.

fot. pixabay.com