Konto w banku otworzone za pomocą selfie
Nest Bank całkowicie zmienił design swojej bankowości internetowej i aplikacji mobilnej – w kolorystyce dominują czerń, grafit i fiolet. Poprawione zostało także UX. To jednak nie „największa atrakcja”, bo bank wkrótce umożliwi swoim klientom zakładanie konta osobistego i firmowego za pomocą selfie.
Jak tłumaczy Łukasz Gajewski – dyrektor departamentu bankowości elektronicznej w Nest Banku – za pomocą aplikacji klienci będą mogli założyć konto w 10 minut. Wystarczy do tego zdjęcie w formie selfie, które później zostanie zweryfikowane.
Nie jest to jednak szczególna nowość. W 2020 r. podobną opcję zaprezentował Bank Millennium. Nie trzeba było do tego ściągać nawet aplikacji mobilnej – cały proces można było przejść przez stronę internetową. Wystarczyło zdjęcie dokumentu potwierdzającego tożsamość i selfie.
Nest Bank przechodzi rebranding
Jeszcze w grudniu 2021 r. Nest Bank zapowiedział swój rebranding. Poza wspominaną bankowością internetową i mobilną – odświeżone zostały także karty płatnicze. Karty biznesowe są grafitowe, natomiast karty dla klientów indywidualnych – fioletowe i błękitne. Wszystkie są dwustronnie pionowe, a głównym wyróżnikiem jest charakterystyczny wykrzyknik.
– Jeżeli ktoś myślał, że zmieniamy się tylko wizualnie to rozwiewam jego wątpliwości. Nowe logo i wygląd materiałów są konsekwencją metamorfozy, którą w ciągu 2 lat przeszliśmy jako organizacja. Stawiamy na jakość, wygodę i nowoczesność. Przedsiębiorcy mogą u nas w sposób w pełni zdalny pozyskać atrakcyjny cenowo kredyt i sprawnie finansować swoje łańcuchy dostaw przy użyciu usług faktoringowych oferowanych cyfrowo przez naszą spółkę zależną Faktorię. Intensywnie pracujemy nad dalszymi nowoczesnymi rozwiązaniami cyfrowymi. Należą do nich między innymi możliwość założenia konta na selfie, Visa Mobile – nowy sposób płatności w internecie, czy karta wirtualna, które wprowadzimy jeszcze w tym roku – mówi Piotr Kowynia, prezes zarządu Nest Banku.
Za rebranding, tone of voice, jak i komunikację marketingową Nest Banku odpowiedzialne było warszawskie biuro międzynarodowej agencji Dragon Rouge.
– Nest Bank gruntownie przedefiniował swoją ofertę tak, żeby jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby polskich przedsiębiorców. Ta odwaga i śmiałość, zarówno banku, jak i jego klientów, leżą u podstaw nowej identyfikacji i stylu komunikacji. Idąc tym tropem, stworzyliśmy system wizualny i narrację wyrażające energię, bezkompromisowość, a jednocześnie otwartość na oczekiwania klienta. Manifestuje się to między innymi w czystych, kontrastowych kolorach, mocnej typografii, oryginalnych ilustracjach i ikonach oraz symbolu wykrzyknika. Pilnowaliśmy, żeby język wizualny był łatwy w stosowaniu i adekwatny zarówno dla kanałów cyfrowych, jak i tradycyjnych – wyjaśnia dyrektor kreatywny Dragon Rouge Viktor Konovalov.
Nest Bank zapowiedział też odświeżenie swoich stacjonarnych placówek. To jednak dopiero początek zmian, jakie zajdą w tej organizacji. W zeszłym roku Nest Bank uruchomił Visa Mobile – klienci banku mogli przetestować ją jako pierwsi na świecie.