Globalny dostawca usług do monitorowania mediów internetowych – giełdowy Brand24 – z przytupem wszedł w 2022 r. Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów spółki [MRR] na koniec I kwartału wyniosła 1,666 mln zł (ok. 404 tys. USD), co oznacza ponad 40-procentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2021 r. oraz 21- proc. w porównaniu z IV kw. 2021 r. Drugi kluczowy wskaźnik oceny biznesu Brand24, czyli średni przychód operacyjny na użytkownika [ARPU], wzrósł rok do roku w I kw. 2022 r. o 22 proc. do 430 zł (ok. 104 USD), przy czym ARPU na nowych użytkownikach wyniosło 495 zł (ok. 120 USD), co oznacza wzrost o ponad 40 proc. w porównaniu do okresu przed zmianą cennika.
– Dane te jasno pokazują, że dynamika wzrostu przychodów bardzo mocno skoczyła po wprowadzeniu przebudowanego modelu cenowego oraz zachęt do przechodzenia na wyższe pakiety z dłuższym okresem obowiązywania abonamentów – mówi Michał Sadowski, prezes Brand24. – To prawdziwa rewolucja w naszym modelu biznesowym. Zanotowaliśmy najlepszy kwartał w historii Spółki zarówno pod kątem wzrostu MRR, jak i sprzedaży. W najbliższych miesiącach planujemy skupienie działań sprzedażowych na większych firmach, które mają odpowiednio większe potrzeby i – co za tym idzie – budżety. Naszym celem będą głównie Stany Zjednoczone oraz rynki Unii Europejskiej. Już teraz sprzedaż zagraniczna generuje 73 proc. naszych przychodów i chcemy ten procent szybko zwiększyć.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w internecie. Na rynku głównym GPW zadebiutowała 11 maja 2021 r.