Przedstawiciele Polskiego Standardu Płatności (operator popularnego Blika) powiedzieli redakcji Cashless.pl, że w kwietniu przeszli przez procedurę włączenia Blika do systemu SWIFT i w efekcie Blik już działa w jego ramach. Dzięki temu Blik będzie mógł rozliczać płatności w obcych walutach – na razie mowa jest wyłącznie o euro.
Globalne aspiracje BLIKA
Krok ten umożliwi operatorowi Blika wejście z mobilnym systemem płatności na arenę międzynarodową i zdobycie klientów poza Polską. Taki zresztą był plan, o czym w 2020 roku świadczyło dołączenie Polskiego Standardu Płatności do europejskiej organizacji zrzeszającej systemy płatności mobilnych European Mobile Payment Systems Association. W tym samym czasie Blik nawiązał współpracę z chińskim gigantem serwisem AliExpress.
– Nasza strategia rozwoju zakłada, że BLIK jest dostępny jako metoda płatności dla swoich użytkowników wszędzie tam, gdzie robią zakupy – dotyczy to polskich serwisów oraz międzynarodowych sklepów internetowych. AliExpress to dla nas ważny partner, wierzymy, że użytkownicy BLIKA będą zadowoleni z możliwości płacenia nim bezpośrednio na stronie międzynarodowej platformy zakupowej AliExpress – mówił przy tej okazji Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności.
Dołączenie do systemu SWIFT przyspieszy realizację globalnych aspiracji Blika.