Mailbox i Carousel do odstrzału
Z portfolio Dropboxa znikną dwie aplikacje mobilne. Kalifornijska spółka poinformowała o likwidacji Mailboxa i Carousel. Pierwsza z nich, bardziej popularna, służy do lepszej organizacji elektronicznej skrzynki pocztowej i ułatwia porządkowanie maili. Carousel z kolei jest aplikacją, dzięki której użytkownicy mogą wrzucać do chmury danych zdjęcia, katalogować je i przeglądać, a także udostępniać innym osobom.
Na zdjęciu: Drew Houston, prezes Dropbox | fot. by Web Summit, flickr.com CC by 2.0
Obie usługi przestaną być aktywne z początkiem przyszłego roku. W oficjalnym komunikacie podano, że jako pierwszy z rynku zniknie Mailbox i nastąpi to w lutym 2016 roku. Żywot Carousel nie potrwa natomiast wiele dłużej, ponieważ z aplikacji będzie można korzystać zaledwie do końca marca. Najprawdopodobniej przyczyną, dla której zespół Dropboxa zdecydował się na zlikwidowanie tej aplikacji jest po prostu brak zainteresowania ze strony internautów.
Facebook idzie w ślady Dropboxa
W przypadku Mailboxa z kolei zaważyło nasycenie rynku podobnymi narzędziami i chęć skoncentrowania się na rozwoju głównego produktu, czyli samego Dropboxa. – Niełatwo jest pożegnać się z produktami, które wszyscy uwielbiamy. Ale wierzymy, że dzięki temu będziemy mogli skoncentrować się w najbliższych miesiącach i latach na tworzeniu lepszych usług – czytamy w informacji prasowej. Ponadto obie aplikacje są przede wszystkim użytkowane przez klientów indywidualnych, a znakiem tego zespół stojący za spółką z San Francisco najpewniej zintensyfikuje teraz działa mające na celu rozwój produktów dedykowanych klientom biznesowym.
Ale Dropbox nie jest jedyną spółką, która robi “świąteczne porządki” w portfolio oferowanych usług. Na podobny ruch zdecydował się Facebook, który poinformował o zamknięciu Creative Labs, działu odpowiedzialnego za rozwój mało popularnego oprogramowania. I tak, z rynku znikną trzy facebookowe aplikacje: Slingshot, podobnie działająca, jak Snapchat; Rooms, umożliwiająca tworzenie grup dyskusyjnych i Riff, służącą do wspólnego tworzenia wideo klipów. Wygląda więc na to, że spółka zarządzana przez Zuckerberga, podobnie jak Dropbox, skupi się głównie na rozwoju najbardziej dochodowych obszarów biznesu.