Belgijski konkurent ZnanegoLekarza wejdzie na nowe rynki. Pozyskał właśnie 4,5 mln euro

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Belgijska platforma medyczna zgarnia 4,5 miliona euro. Doctena, bo o niej mowa, przeznaczy kapitał na międzynarodową ekspansję. W 2016 roku zespół stojący za projektem obierze kurs na Szwajcarię.

4,5 mln euro, żeby wejść na nowe rynki

Grupa prywatnych inwestorów i aniołów biznesu wsparła finansowo belgijski startup Doctena. Zespół stojący za medyczną platformą online przeznaczy pozyskane 4,5 miliona euro na międzynarodową ekspansję. Póki co, serwis funkcjonuje w trzech państwach w tym: wcześniej wspomnianej Belgii, Holandii i Luksemburgu. W 2016 roku z kolei zamierza rozpocząć działalność w Szwajcarii.

W rozmowie z serwisem TechCrunch, Patrick Kersten, CEO spółki, powiedział, że międzynarodowa ekspansja w przypadku medycznych startupów może być problematyczna, bo w różnych państwach obowiązują inne regulacje prawne dotyczące tej gałęzi gospodarki. – Wszyscy wiemy, że opieka zdrowotna to lokalny biznes – wyjaśnił i dodał, że mimo powyższych trudności Doctena ma przewagę nad konkurencją. – Od samego początku jesteśmy europejskim projektem o wielonarodowościowym zespole, dlatego z łatwością wchodzimy na nowe rynki – mówi.

Lekarze niechętnie zmieniają swoje przyzwyczajenia

Kolejna trudnością podczas realizowania globalnych aspiracji, według Kerstena, są medycy zamknięci na nowości. – Z drugiej strony lekarze bardzo niechętnie oswajają się z nowościami i zmieniają swoje przyzwyczajenia – mówi. Dlatego, zdaniem przedsiębiorcy, platforma medyczna musi być zarówno przystępna dla pacjentów, jak i dla osób, które podejmują się ich leczenia.

I tak z punktu widzenia medyków, Doctena jest narzędziem, dzięki któremu mogą zarządzać harmonogramem wizyt. Natomiast jeśli chodzi o chorych to służy im przede wszystkim do umawiania spotkań. Mimo że platforma jest dostępna, jak na razie, tylko w Belgii, Holandii i Luksemburgu, to umożliwia obsługę serwisu w dwudziestu pięciu językach w tym: polskim, albańskim, arabskim i chińskim.

W Belgii Doctena, a w Polsce ZnanyLekarz

Natomiast na naszym i dwudziestu czterech innych rynkach funkcjonuje ZnanyLekarz. Polska platforma medyczna pozyskała w maju tego roku 10 milionów euro (ok. 40 mln zł) na międzynarodową ekspansję. Z kolei w październiku spółka zarządzana przez Mariusza Gralewskiego rozpoczęła działalność we Włoszech i jednocześnie przejęła Mydentista, tamtejszy serwisu łączący pacjentów z dentystami. Niemniej zespół stojący za ZnanymLekarzem podobnie jak i zespół belgijskiej platformy planuje „podbój” kolejnych regionów.