Nowa usługa jest uzupełnieniem szerokiej palety nowoczesnych płatności mobilnych dostępnych w PKO Banku Polskim, w której są: BLIK zbliżeniowy, płatności zbliżeniowe w aplikacji IKO, Apple Pay, Garmin Pay, Google Pay (ta forma dostępna dla klientów korporacyjnych i samorządowych) oraz od niedawna SwatchPAY!. Płatności Xiaomi Pay są obecnie oferowane na wybranych rynkach, jednak działają one we wszystkich terminalach w Polsce i na świecie, w których można zapłacić zbliżeniowo kartami organizacji Mastercard.
– Rozszerzamy nasze mobilne usługi o kolejną metodę płatności, która zainteresuje klientów PKO Banku Polskiego, szczególnie tych, którzy już dziś korzystają z popularnych w Polsce opasek sportowych Xiaomi, a planują je zamienić na wersję obsługującą płatności zbliżeniowe. Warto podkreślić, że płatności Xiaomi Pay są tak samo szybkie, bezpieczne i wygodne, jak płatności zbliżeniowe fizycznymi kartami płatniczymi czy innymi smartwatchami lub smartfonami. Klient przed płatnością musi za pomocą kodu PIN odblokować swoją opaskę lub smartwatch i dopiero wtedy uruchamia proces płatności. – powiedziała Edyta Tararuj, dyrektorka Biura Rozwoju Produktów w PKO Banku Polskim.
Z płatności Xiaomi Pay można obecnie korzystać w Polsce za pomocą opaski Mi Smart Band 6 NFC oraz nowych zegarków Xiaomi Watch S1, oraz Xiaomi Watch S1 Active. Technologia płatności zbliżeniowych Xiaomi Pay, według prognoz rynkowych, będzie również dostępna na urządzeniach tej firmy, które pojawią się w przyszłości i będą obsługiwać technologię NFC.
Kartę płatniczą dodaje się za pomocą aplikacji Mi Fitness (dostępnej w języku polskim na urządzenia z systemem Android oraz iOS). Wystarczy wybrać opcję Xiaomi Pay i ustalić 6-cyfrowy kod PIN potrzebny do potwierdzania transakcji opaską lub smartwatchem. Następnie podać dane karty płatniczej i po ich potwierdzeniu – karta będzie już widoczna na ekranie urządzenia i gotowa do płatności.
Do opaski lub smartwatcha można dodać kilka kart płatniczych i wybrać właściwą kartę nawet tuż przed dokonaniem płatności. Przed samą transakcją – ze względów bezpieczeństwa – należy aktywować płatności i potwierdzić wybór kodem PIN do urządzenia. Jeśli opaskę lub smartwatch użytkownik ma przez cały czas na ręce, to podawanie takiego PIN-u wymagane jest nie częściej niż co 24 godziny. Jeśli jednak urządzenie wykryje nawet chwilowy brak pulsu użytkownika (wynikający np. z luźnego zapięcia paska), to wprowadzenie kodu PIN będzie również wymagane przed kolejną transakcją. Konieczność wprowadzenia 6-cyfrowego kodu PIN do urządzenia przed dokonaniem płatności jest również zabezpieczeniem na wypadek utraty opaski lub smartwatcha.