Pod koniec grudnia ubiegłego roku na ekrany kin trafił film biograficzny o Joy Mangano, pomysłodawczyni samowyżymającego się mopa. Zaś od minionego weekendu, “Joy” mogą obejrzeć także widzowie z Polski. W tytułowej roli zobaczymy Jennifer Lawrence, aktorkę znaną m.in. z filmu pt. „Igrzyska Śmierci”, a u jej boku Roberta de Niro. Obsada filmu nie jest jednak jedynym powodem, dla którego warto go obejrzeć. Przedstawiona poniżej historia Joy Mangano jest po prostu inspirująca.
Na zdjęciu (od lewej): Jennifer Lawrence, Joy Mangano i Bradley Cooper | fot. facebook.com/JenniferLawrence
Realizuj swoje pomysły albo zrealizuje je ktoś inny
Pracując w klinice weterynaryjnej, Joy Mangano wpadła na pomysł stworzenia odblaskowej obroży dla psów i kotów, która chroniłaby zwierzęta przed ewentualnymi wypadkami na drodze. Nastoletnia wówczas bizneswoman nie zrealizowała tego pomysłu, zaś rok później inny (niezależny do Mangano) przedsiębiorca, tak. Młoda kobieta stwierdziła wtedy, że gdy następnym razem wymyśli interesujący produkt, nie będzie czekać i wprowadzi go na rynek.
Dziś Joy Mangano stoi na czele firmy Ingenious Designs, w ramach której od dwudziestu pięciu lat sprzedaje artykuły gospodarstwa domowego. I mimo wielu problemów odnosi sukcesy. Zarządzana przez bizneswoman spółka generuje roczny przychód na poziomie 150 milionów dolarów. Głównie, dzięki wynalazkom autorstwa samej Mangano. Sztandarowym produktem Ingenious Designs jest Mop Miracle, czyli samowyżymający się mop.
Jest mop, nie ma nabywców
Mimo że to właśnie ten produkt przyniósł kobiecie sławę i fortunę, to droga na szczyt z mopem w ręku nie była taka klarowna i prosta. Po około dziesięciu latach małżeństwa Joy Mangano rozwiodła się, a na jej utrzymaniu pozostała trójka dzieci. W tym czasie imała się różnych zajęć zarobkowych, a na pomysł wcześniej wspomnianego Mop Miracle wpadła, gdy czyściła podłogę we własnym domu.
Na zdjęciu: Joy Mangano, CEO Ingenious Designs | fot. joymangano.com
I tak, w 1990 rok zainwestowała własny kapitał w prototyp samowyżymającego się mopa. Środki te pozwoliły na wyprodukowanie stu takich narzędzi, które Mangano sprzedała na targach i w sklepach w Long Island. Dwa lata później bizneswoman udało się przekonać producentów programu telezakupowego stacji QVC, żeby za pośrednictwem ich kanału TV promować i sprzedawać Mop Miracle.
Biznes ruszył, gdy zaczęła samodzielnie sprzedawać
Początkowo przedsięwzięcie to nie zyskało przychylności widzów, którzy niechętnie sięgali do portfela, by zapłacić za wynalazek samodzielnej mamy. W rozmowie z Gregorym K. Ericksenem autorem książki „Women Entrepreneurs Only” kobieta tłumaczy, że wówczas słaba sprzedaż mopów wynikała z tego, że twórcy programu źle prezentowali produkt. Postanowiła więc wziąć sprawy w swoje ręce.
Poprosiła twórców stacji QVC o to, żeby sama mogła wystąpić przed kamerą i opowiedzieć publiczności o Mop Miracle. W ciągu dwudziestu minut czasu antenowego, który zostały jej dany, Joy Mangano sprzedała aż osiemnaście tysięcy mopów. Trzy lata później ich roczna sprzedaż przekroczyła wartość miliona dolarów. Bizneswoman wyjaśnia, że produkt osiągnął sukces, bo rozwiązuje problem wielu ludzi. – Wszyscy mamy podobne potrzeby, a ja je rozwiązuje – powiedziała Joy Mangano w rozmowie z serwisem The New York Times.