BlaBlaCar bije rekordy w Polsce i debiutuje w Czechach i na Słowacji

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

BlaBlaCar, platforma skupiająca 25-milionową społeczność użytkowników wspólnych przejazdów, ogłosiła debiut w Czechach i na Słowacji.

BlaBlaCar swoją szybką ekspansję zawdzięcza konsekwentnemu realizowaniu strategii przejmowania lokalnych serwisów. Debiut w Czechach i na Słowacji, zrealizowany poprzez akwizycję czeskiego serwisu wspólnych przejazdów Jizdomat, to już siódme przejęcie serwisu lokalnego na świecie, a szóste w Europie.

Na zdjęciu (od lewej): Nicolas Brusson, Frédéric Mazzella i Francis Nappez, współzałożyciele BlaBlaCara | fot. materiały prasowe 

Czeski i słowacki rynek mają duży potencjał rozwoju wspólnych przejazdów. Podróżowanie samochodem w Czechach i na Słowacji jest dość drogie dla większości mieszkańców tych krajów. Galon benzyny (3,785 litra) kosztuje obecnie Czechów 12 proc., a Słowaków 13 proc. średniego dziennego wynagrodzenia. Ponadto w tych dwóch krajach jest duża grupa młodych ludzi korzystających z mediów społecznościowych: 75 proc. penetracji social media w Czechach i 55 proc. na Słowacji.

Odpowiadając na potrzebę niedrogiego transportu, w ciągu pięciu lat Jizdomat stworzył silną społeczność kierowców i pasażerów, którzy teraz zyskują możliwość podróżowania również pomiędzy krajami, w których dostępny jest już BlaBlaCar.

Rozwijając BlaBlaCar w Czechach i na Słowacji będziemy opierać się na lokalnym doświadczeniu zdobytym przez Jizdomat. Chcemy, aby wspólne przejazdy stały się w tych krajach naturalnym sposobem podróżowania – mówi Nicolas Brusson, współzałożyciel i COO BlaBlaCar.

BlaBlaCar szybko rośnie na nowych rynkach i z sukcesem wprowadza pionierskie funkcje poprawiające zaufanie, bezpieczeństwo i komfort wspólnego podróżowania. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu połączeniu społeczność użytkowników wspólnych przejazdów w Czechach i Słowacji znacznie urośnie – podkreśla Pavel Prouza, Country Manager BlaBlaCar w Czechach i Słowacji.

Debiutując w Czechach i na Słowacji jesteśmy o krok bliżej do celu, który obraliśmy: udostępnienia użytecznych i przystępnych cenowo wspólnych przejazdów na każdym rynku, gdzie można jeszcze ulepszyć podróżowanie. Społecznościowe wspólne przejazdy fenomenalnie przyjmują się w kolejnych krajach. Nie tylko zwiększają mobilność społeczeństw, ale także wywierają pozytywny wpływ na to, w jaki sposób korzystamy z samochodów – dodaje Frédéric Mazzella, założyciel i CEO BlaBlaCar.

Debiut w Czechach i na Słowacji jest naturalnym krokiem BlaBlaCar, który w sąsiedniej Polsce bije rekordy popularności. Tylko w okresie świątecznym, tj. od 18 do 28 grudnia 2015 roku,  polscy kierowcy za pośrednictwem serwisu BlaBlaCar udostępnili ponad 673 tysiące miejsc w swoich samochodach. To ponad trzykrotnie więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

BlaBlaCar obecny jest już w 22 krajach na całym świecie: działa w krajach Beneluksu, w Brazylii, Chorwacji, Czechach, Francji, Hiszpanii, Indiach, Meksyku, Niemczech, Polsce, Portugalii, Rosji, Rumunii, Serbii, Słowacji, Turcji, na Ukrainie, na Węgrzech, we Włoszech oraz w Wielkiej Brytanii. Serwis kojarzy osoby zainteresowane podróżą na dłuższym dystansie z kierowcami oferującymi wolne miejsca przy okazji swojego przejazdu na danej trasie. Zasadą serwisu jest dzielenie się przez kierowców kosztami przejazdu ze swoimi pasażerami.