„Gazeta Wyborcza” z ponad 77 tys. płatnych subskrypcji cyfrowych i nowym celem na 2016 rok

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Na koniec grudnia 2015 r. liczba płatnych subskrypcji cyfrowych „Gazety Wyborczej” wyniosła ponad 77 tys., co oznacza wzrost o ponad 22 tys. płatnych subskrypcji w stosunku do końca 2014 r. Tym samym dziennik zrealizował cel o rok wcześniej niż to było zaplanowane.

To olbrzymi sukces „Gazety Wyborczej” oraz Wyborcza.pl i kolejny dowód na właściwy wybór modelu transformacji biznesowej dziennika. Wierność fundamentom sukcesu „Gazety Wyborczej”, jakimi są zaangażowane, jakościowe i profesjonalne dziennikarstwo w połączeniu z nowoczesną formą i całkiem nowym sposobem komunikacji także z kolejnymi grupami odbiorców, zaowocowało ponad 77 tys. płatnych subskrypcji cyfrowych na koniec 2015 r. – mówi Robert Musiał, członek zarządu Agory S.A. 

Dynamiczny wzrost liczby płatnych subskrypcji „Gazety Wyborczej” to efekt nieustającego rozwoju kompetencji cyfrowych i systematycznej realizacji projektu cyfrowej transformacji dziennika. „Gazeta Wyborcza”, jako pierwszy tytuł w Polsce, wprowadziła w lutym 2014 r. system limitowanego darmowego dostępu do swoich treści i ofertę prenumeraty cyfrowej. Na koniec 2014 r. – w ciągu niespełna roku – liczba płatnych prenumerat cyfrowych wyniosła blisko 55 tys. i był to wynik lepszy od zakładanego na poziomie 40 tys. subskrypcji. Kluczowym czynnikiem w budowaniu sukcesu oferty prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej” było jej poszerzenie o pakiety dla klientów instytucjonalnych w czwartym kwartale 2014 r. Istotny wpływ na ten dobry wynik miało również wdrożenie w czerwcu 2015 r. własnej platformy do sprzedaży treści cyfrowych oraz wykorzystanie nowoczesnych narzędzi z dziedziny Big Data.

Dzięki własnej platformie do sprzedaży treści, wykorzystaniu nowych technologii oraz aktywnemu dialogowi z odbiorcami coraz lepiej poznajemy potrzeby naszych czytelników i coraz szybciej na nie reagujemy. Efektem tego jest istotne przyspieszenie realizacji celów, jakie sobie postawiliśmy. Osiągnięcie poziomu ponad 77 tys. płatnych subskrypcji cyfrowych już w 2015 r. – a nie jak pierwotnie planowaliśmy w 2016 r. – dodaje nam odwagi do wyznaczania sobie kolejnych ambitnych celów: na koniec 2016 r. chcielibyśmy zbudować bazę około 90 tys. płatnych prenumerat cyfrowych „Gazety Wyborczej” – dodaje Robert Musiał.

Szczegółowe informacje dotyczące prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej” Spółka zaprezentuje wraz z publikacją wyników Grupy Agora za czwarty kwartał 2015 r. w dniu 18 lutego 2016 r. 

fot. pixabay.com