Przejęcie Outbox wymaga jeszcze zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Zdjęcie główne artykułu by picjumbo.com
Grupa Outbox jest polską firmą działającą na rynku od 2005 r. Obecnie obsługuje klientów z Europy Zachodniej i Europy Środkowo-Wschodniej zapewniając im doradztwo oraz usługi wdrożeniowe z obszaru innowacyjnych technologii IT. Są to rozwiązania tj. CRM i Customer Experience, umożliwiające efektywne zarządzanie procesami biznesowymi oraz kontaktami z otoczeniem biznesowym. Outbox specjalizuje się w działaniach typu marketing automation, e-commerce, technologie mobilne oraz transformacja cyfrowa wykorzystująca chmurę IT.
Dla Grupy Outbox pracuje 270 pracowników w biurach w Warszawie, Düsseldorfie, Pradze i Londynie. Dzięki szerokiemu zakresowi usług technologicznych i konsekwentnie prowadzonej ekspansji zagranicznej w 2015 r. firma miała ponad 13 mln euro przychodu, co oznacza wzrost o 58% r/r. – To największa transakcja PwC w Polsce i w regionie, która zmieni rynek usług transformacji cyfrowej. Jako PwC będziemy w stanie nie tylko przygotowywać strategie wykorzystujące nowe możliwości związane z cyfrową rewolucją, ale też z sukcesem wdrażać związane z tym efektywne rozwiązania technologiczne – mówi Piotr Łuba, partner zarządzający działem doradztwa biznesowego PwC w Polsce.
Dzięki przejęciu Grupy Outbox PwC wzmocni swoje kompetencje związane z transformacją cyfrową oraz technologiami informatycznymi, mającymi coraz większy wpływ na prowadzenie biznesu we wszystkich branżach. Grupa Outbox stanie się integralna częścią globalnej sieci PwC w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, obejmującym 29 krajów, od kilkudziesięciu lat dostarczając klientom najwyższą jakość usług w obszarze audytu, doradztwa biznesowego oraz podatkowego i prawnego.
– Jesteśmy polskim startupem. Założyliśmy Grupę Outbox 10 lat temu. Nasza firma to dowód na to, że w Polsce powstają firmy innowacyjne i osiągają sukces także na zagranicznych rynkach. Nasza pozycja jest tym bardziej unikalna, że od początku nie ograniczaliśmy się tylko do jednego dostawcy technologii – współpracujemy ze światowymi liderami jak salesforce.com, Microsoft, Oracle czy SAP/Hybris. Rynek projektów transformacji IT w kierunku omnichannel, customer experience, marketing automation czy digital ma ogromny potencjał. Same usługi CRM w Wielkiej Brytanii w 2015 roku szacowane były na 1,7 mld euro, a w Polsce na 66 mln euro. PwC to globalnie numer jeden w zakresie konsultingu biznesowego, a Grupa Outbox to eksperci w obszarze transformacji IT. Wspólnie będziemy w stanie zaoferować klientom unikalną na rynku kombinację – transformację biznesową z wykorzystaniem innowacyjnych technologii – mówi Marcin Ciesielski, jeden z założycieli Grupy Outbox.
Informacja o przejęciu została ogłoszona w Warszawie przez Jonathana Tate’a, partnera w PwC, lidera ds. technologii w regionie Europy, Środkowego Wschodu i Afryki oraz Piotra Romanowskiego, partnera w PwC, lidera doradztwa biznesowego w Europie Środkowo-Wschodniej. Transakcja wymaga jeszcze zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz spełnienia pozostałych warunków określonych umową sprzedaży.
– Dzięki transakcji z Grupą Outbox, PwC stanie się graczem, który będzie konkurował nie tylko z firmami doradztwa biznesowego, ale też z firmami zajmującymi się wdrożeniami technologii. Dziś z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że PwC świadczy kompleksowe usługi dla swoich klientów i jest firmą technologiczną – podsumowuje Anna Sieńko, partner PwC ds. technologii na Europę Środkowo-Wschodnią.
Dzięki tej transakcji liczba ekspertów ds. technologii w europejskiej sieci spółek PwC zwiększy się do prawie 3 000 osób. Przejęcie Grupy Outbox to element długoterminowej strategii rozwoju PwC. Prezesem zarządu PwC Polska jest Adam Krasoń, a za region Europy Środkowo-Wschodniej odpowiada Olga Grygier-Siddons.