Infermedica to polski startup, który rozwija narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję, wspierające lekarzy i pracowników medycznych w diagnozowaniu i opiece nad pacjentem. Dotychczas technologia umożliwiała przede wszystkim szybkie sprawdzenie i analizę symptomów pacjentów, a także ich triażowanie.
Startup został założony w roku 2012 przez Piotra Orzechowskiego. Dziś współpracuje z ponad 90 partnerami z 30 krajów, którzy wykorzystywali technologię Infermedica przede wszystkim do wstępnej diagnozy. Klientami spółki są między innymi Allianz, HonorHealth, LifeMD, Microsoft, Sana Kliniken, Optum, Gothaer, Médis, a także polskie PZU Zdrowie. Silnik diagnostyczny Infermedica obsługuje 20 języków i posłużył dotychczas do wykonania ponad 10 mln wywiadów medycznych na całym świecie.
Teraz Infermedica uruchomiła Medical Guidance Platform. To kompleksowa platforma, która usprawni wizyty lekarskie na wszystkich jej etapach – poczynając od wywiadu i wstępnej diagnozy, oferowanych dotychczas przez spółkę, zbieranie informacji o pacjencie i wsparcie podczas wizyty lekarskiej, po komunikację między lekarzem a pacjentem po wizycie.
Medical Guidance Platform
Medical Guidance Platform bazuje na Intelligent Core, silniku diagnostycznym Infermedica opartym o AI. Jest dostępna jako API lub w postaci łatwych we wdrożeniu modułów. Dzięki temu dostawcy usług medycznych mogą wykorzystywać platformę w sposób, który przyniesie największe korzyści lekarzom i pracownikom medycznym, a przede wszystkim pacjentom. Trzy podstawowe moduły to Infermedica Triage, Infermedica Intake i Infermedica Follow-up.
- Infermedica Triage to narzędzie, które umożliwia szybkie sprawdzenie i analizę symptomów pacjentów poprzez automatyczny, inteligentny wywiad. Dostarcza pacjentom informacje o prawdopodobnych przyczynach, sugeruje dalsze kroki i alarmuje w przypadku konieczności pilnego działania.
- Infermedica Intake pomaga lekarzom i pracownikom medycznym zebranie wszystkich informacji i danych o pacjencie jeszcze przed wizytą. Umożliwia między innymi przeprowadzenie wywiadu. Dzięki temu lekarze zyskują pełny obraz stanu zdrowia pacjenta.
- Infermedica Follow-up to narzędzie do komunikacji z pacjentem. Dzięki niemu lekarze i pracownicy medyczni mogą monitorować przebieg leczenia i upewnić się, że pacjent przestrzega ustalonego planu.
Inne funkcje Medical Guidance Platform to między innymi ankieta pozwalająca lepiej zrozumieć potrzeby pacjenta jeszcze przed wizytą, a także platforma edukacyjna, która pomoże samodzielnie zadbać o zdrowie pacjentom, którzy nie wymagają wizyty lekarskiej.
Uruchomienie Medical Guidance Platform pozwoli polskiej spółce umocnić swoją pozycję na najbardziej rozwiniętych rynkach, przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych i w regionie Niemiec, Austrii i Szwajcarii.
– W roku 2030 nawet 5 mld ludzi może nie mieć dostępu do nawet podstawowej opieki medycznej. Problemem jest między innymi brak pracowników medycznych. Technologia, którą rozwijamy, usprawnia pracę lekarzy, pozwalając im pomóc większej liczbie pacjentów. W konsekwencji pomagamy zmniejszyć obciążenie systemów opieki zdrowotnej i zwiększyć ich dostępność. Uruchomienie platformy to dla nas kolejny kamień milowy. Po sukcesie Symptom Checkera zdecydowaliśmy, że chcemy iść o krok dalej i pomagać na wielu etapach – przed, w trakcie i po wizycie lekarskiej. Naszym celem jest wsparcie zarówno pacjentów, jak i lekarzy. Medical Guidance Platform umożliwia nam też otwarcie się na nowe grupy klientów, jak przychodnie i szpitale, oraz użytkowników końcowych, jak lekarze i pielęgniarki. W samych USA i rejonie DACH tworzy to dla nas rynek o wartości 33 miliardów dolarów – mówi Piotr Orzechowski, założyciel i CEO Infermedica.
Rozwój Medical Guidance Platform jest możliwy dzięki finansowaniu od inwestorów. Na początku roku 2022 Infermedica pozyskała ponad 120 mln zł (30 mln dolarów) finansowania w Serii B, m.in. od funduszu One Peak i Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju (EBRD). W sumie polska spółka otrzymała od inwestorów już ok. 180 mln zł.
Infermedica zatrudnia dziś ponad 200 osób, w biurach we Wrocławiu i Denver oraz zdalnie. Do końca roku spółka planuje zwiększyć zespół, zatrudniając między innymi inżynierów, deweloperów i pracowników medycznych.