Agora kupuje udziały GoldenLine za ok. 8.5 mln zł
Za blisko osiem i pół miliona złotych Agora przejmuje 52 proc. udziałów GoldenLine. Tym samym, koncern medialny stał się większościowym akcjonariuszem warszawskiej firmy. Dotychczas bowiem Agora posiadała 36-cio procentowy pakiet udziałów w serwisie rekrutacyjno-społecznościowym, który upoważniał ją do oddania siedemdziesięciu dwóch głosów podczas zgromadzeń walnych.
Na zdjęciu: Mariusz Gralewski, pomysłodawca GoldenLine, były szef portalu | fot. materiały prasowe
Po zawartej wczoraj transakcji, wartość udziałów Agory w GoldenLine wynosi obecnie 89 proc. i gwarantuje spółce tyle samo głosów podczas zebrań wspólników spółki. Pozostały, mniejszościowy pakiet akcji należy natomiast do spółki G.C. Geek Code Ltd, zarządzanej przez Mariusza Gralewskiego, czyli pomysłodawcę i jednego ze współzałożycieli biznesowej sieci społecznościowej. Tych udziałów natomiast przedsiębiorca nie zamierza, przynajmniej póki co, sprzedawać.
Agora i GoldenLine umocnią swoje pozycje na internetowym rynku pracy
Dyrektor segmentu internetu w Agorze wyjaśnia, że kupno udziałów GoldenLine przez koncern medialny wynika z tego, że platforma ta doskonale uzupełnia ofertę serwisu GazetaPraca.pl, który należy właśnie do Agory. – Z jednej strony dajemy użytkownikom możliwość przeglądania rozbudowanej bazy ofert pracy i profili pracodawców, a z drugiej – umożliwimy rekruterom dostęp do największej wyszukiwarki kandydatów aktywnie i pasywnie poszukujących pracy, a także narzędzi marketingowych oraz z zakresu employer brandingu – mówi Paweł Wujec, czytamy w informacji prasowej.
Z kolei Karol Traczykowski, prezes GoldenLine, tłumaczy, że po przejęciu przez Agorę większościowego pakietu udziałów, serwis rekrutacyjno-społecznościowy umocni swoją pozycję w kategorii „praca” w polskim internecie. Przedsiębiorca dodaje również, że GoldenLine zwiększy teraz skalę działalności, a także zaoferuje swoim użytkownikom pełen pakiet narzędzi ułatwiających budowę marki osobistej na rynku pracy.
Większy pakiet, niższa cena
W efekcie, użytkownikom ma być łatwiej znaleźć pracę, zaś pracodawcom właściwych kandydatów. – Wspólnie z Agorą zdecydowaliśmy się na połączenie GazetaPraca.pl z GoldenLine, czyli dwóch czołowych serwisów rekrutacyjnych. Każdy z nich cieszy się dużą popularnością (powyżej trzech mln użytkowników miesięcznie). Chcemy w ten sposób zwiększyć skuteczność naszej oferty rekrutacyjnej dostarczając użytkownikom więcej ofert pracy, a naszym klientom więcej kandydatów – mówi Mariusz Gralewski, pomysłodawca GoldenLine.
Przypomnijmy, że w 2011 roku Agora kupiła 36 proc. udziałów GoldenLine. Wówczas transakcja ta kosztowała koncern medialny nieco ponad 11 milionów złotych. Teraz z kolei korporacja przejęła 52 proc. udziałów, za które zapłaciła o 3 miliony złotych mniej niż w przypadku umowy sprzed pięciu lata. Argumenty natomiast są te same: GoldenLine ma pomóc Agorze zarabiać na rekrutacji.