Celem projektu jest dofinansowanie 90 najbardziej obiecujących startupów, związanych z szeroko pojętym środowiskiem komunikacji digitalowej.
Zdjęcie główne artykułu by pixabay.com | CC0
Wyselekcjonowane startupy mają szansę zdobyć dofinansowanie w przedziale od 10 000 do 500 000 Euro. Do konkursu może zgłosić się każdy twórca startupu, pod warunkiem, że reprezentuje lokalny rynek, na którym obecna jest grupa Publicis, a jego przychody z tytułu działalności startupu nie przekraczają 10 mln Euro. W ciągu dwóch tygodni od inauguracji programu Publicis90 do konkursu spłynęło 800 zgłoszeń z 92 państw, w tym dotychczas tylko kilka z Polski. Termin zgłoszeń upływa 28 lutego br.
– Próg wejścia jest wyjątkowo niski, a potencjalne korzyści z przystąpienia bardzo atrakcyjne. Na starcie wystarczy odpowiedzieć na kilkanaście krótkich pytań dotyczących projektu, a w kolejnym etapie przygotować prosty plan biznesowy i video ilustrujące projekt. Nie licząc funduszy VC rzadko w branży Ad-tech zdarzają się inicjatywy skierowane bezpośrednio do startupów, które niosą szansę tak wysokiego dofinansowania. Dodatkową zachętą powinna być otwarta formuła konkursu, z równymi szansami dla projektów o bardzo różnym stopniu zaawansowania – o największe dofinansowanie może się starać również startup, który nie doszedł nawet do etapu prototypu – mówi Sławomir Szwaj, Innovation Catalyst Director w SMG Polska.
Nagrodzony startupom holding Publicis Groupe oferuje nie tylko dofinansowanie, ale również roczną opiekę mentoringową pod okiem specjalistów z obszaru, w którym dany startup działa, a także możliwość prezentacji swojego projektu podczas tegorocznej edycji targów Viva Technology Paris.
Aplikacja odbywa się poprzez stronę http://www.publicis90.com/#/publicis90, na której należy się zarejestrować i przejść do zakładki „Myspace” by opisać swój projekt. Termin zgłoszeń upływa 28 lutego br. W kolejnym etapie pracownicy Publicis Groupe z całego świata wybiorą w głosowaniu 250 najlepszych ich zdaniem startupów. O wyborze zwycięskich 90 projektów zdecyduje jury złożone z ekspertów reprezentujących holding Publicis, reklamodawców, media i branżę digitalową. Lista Publicis90 ogłoszona zostanie 30 czerwca br. podczas targów Viva Technology Paris.