Celem programu jest wsparcie innowacyjnych firm w szybszym wejściu na rynek poprzez wspólne projekty, mentoring, wysokiej jakości networking oraz dostęp do zasobów korporacji. Startupy, które wejdą do programu, mogą także liczyć na inwestycję oraz wsparcie we wprowadzaniu produktu lub usługi na światowe rynki.
ChallengeUp! został stworzony z myślą o startupach wykorzystujących koncepcję Internetu rzeczy oraz pokrewnych obszarów, włączając inteligentne rozwiązania, koncepcję Industry 4.0, Big Data, analitykę, inteligentne miasto, bezpieczeństwo informacji, łączność oraz Cloud computing. Zespoły wybrane do programu nie ponoszą kosztów udziału w nim, nie jest także wymagany żaden kapitał własny, a uczestnicy zachowują prawa do swojej własności intelektualnej. Zainteresowane startupy mogą zgłaszać swoje uczestnictwo na stronie internetowej: challengeup.eu. Termin nadsyłania aplikacji upływa 22 marca br.
Tegoroczna edycja programu będzie się składać z pięciu intensywnych, kilkudniowych sesji, które będą przeplatane indywidualnymi spotkaniami z mentorami i ekspertami. Istotnym elementem programu będzie Selection Days, organizowane w hub:raum Kraków od 10 do 12 maja br. Po tej części rozpocznie się dostosowany do potrzeb poszczególnych startupów, 4-miesięczny program inkubacji trwający od czerwca do października, który będzie składać się ze spotkań i sesji mentoringowych (wirtualnych i bezpośrednich) w Krakowie, Berlinie i Dublinie.
Do pierwszej edycji programu zgłosiło się ponad 300 zespołów z 40 krajów. Z przesłanych aplikacji członkowie jury wybrali 24 startupy, które wzięły udział w Selection Days, skupiając się na doskonaleniu umiejętność prezentacji, ulepszaniu swoich produktów, modeli biznesowych, oraz strategii sprzedaży. Podczas Selection Days 12 zespołów zostało wybranych, by wziąć udział w 4-miesięcznym programie inkubacji. Podsumowanie pierwszej edycji jest dostępne w formie video tutaj.
– Dla SEMSeye, ChallengeUp! był zaskakującym doświadczeniem. W ciągu 4 miesięcy nasz produkt stał się częścią portfolio firmy Intel. Co więcej nawiązaliśmy partnerstwo z Deutsche Telekom, aby wyposażyć lokalne salony w nasze sensory zapewniając tzw. „Counting as Service – powiedział Andrius Ojeras z Semseye.
fot. materiały prasowe