Kinoplex daleko za konkurencją. Agora zamyka platformę

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

W 2011 roku Agora wystartowała z serwisem wideo na żądanie Kinoplex.pl. Platforma ta nie spełniła zakładanych oczekiwań, więc spółka zamyka portal. Nie rezygnuje jednak całkowicie z segmentu wideo.

Co poszło nie tak?

– Kinoplex.pl zamkniemy do końca kwietnia bieżącego roku. Projekt ten nie uzyskał zadowalającej nas skali, zarówno pod względem oglądalności, jak i od strony finansowej – powiedział w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Maciej Wicha, zastępca dyrektora segmentu internetowego w Agorze. Według firmy badawczej Megapanel PBI/Gemius serwis regularnie traci użytkowników.

Jeszcze w grudniu 2014 roku skupiał nieco ponad 219 tysięcy osób, które łącznie generowały 1,7 mln odsłon i korzystały z platformy średnio po około osiemdziesiąt minut. Rok później statystyki Kinoplex.pl prezentowały się już gorzej. I tak, liczba użytkowników spadła o 70 tysięcy, liczba odsłon do 695,4 tysięcy, a czas użytkowania serwisu skrócił się o połowę. Ponadto platforma należący do Agory wypada blado na tle konkurencji.

Krótkie formy wideo cieszą się popularnością

W tym samym czasie najpopularniejszą w Polsce platformę wideo na żądanie VoD.pl odwiedziło 4,06 mln internautów. Osoby te łącznie wygenerowały 33 mln odsłon i korzystały z portalu średnio przez nieco ponad godzinę. Wrażenie również robią wyniki osiągnięte przez Player.pl i Ipla.tv. Mimo że oba serwisy odnotowały w analogicznym okresie trzy razy niższą liczbę użytkowników niż VoD.pl, to średni czas korzystania z platform jest wyższy. W przypadku Player.pl to blisko 7 godzin, zaś Ipla.tv nieco ponad 4 godziny.

Zamknięcie przez Agorę Kinoplex.pl nie oznacza, że spółka zrezygnuje całkowicie z segmentu wideo. Firma będzie skupiać się na produkcji krótkich materiałów, które można dystrybuować za pośrednictwem Facebooka i YouTube’a. Pod koniec ubiegłego roku uruchomiła serię informacyjnych klipów WideoNews, a w marcu tego roku Haps o tematyce kulinarnej. Maciej Wicha, zastępca dyrektora segmentu internetowego w Agorze, tłumaczy, że obie formy cieszą się zainteresowaniem widzów, a spółka pracuje nad kolejnymi produkcjami.