Z cashbacku korzysta 1⁄3 Polaków
Według badania fundacji Polska Bezgotówkowa 68% polskich konsumentów usłyszało o usłudze cashback. Co więcej – 1⁄3 z nich miała już okazję z niej skorzystać.
– Zaletą usługi cashback jest jej wygoda i dostępność. W jednym miejscu możemy bowiem zrobić zakupy, zapłacić za nie kartą i przy okazji wypłacić też gotówkę. Co ważne, możemy wypłacić małe, nieokrągłe kwoty, które w danej chwili są nam potrzebne – mówi Anna Spychalska-Grzeszek, dyrektorka Obszaru Marketingu i Produktów z Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Cashback kiedyś był jedną z flagowych usług m.in. Revoluta. Obecnie jednak coraz więcej banków i fintechów oferuje ten system. W Polsce pojawiło się też niemało aplikacji (nie wszystkie z nich są rodzime) opartych o marketing afiliacyjny, które wykorzystują cashback. Mowa tutaj m.in. o LetyShops, alerabat.com czy SatsBack (ta ostatnia oferuje cashback w bitcoinach).
Fundacja Polska Bezgotówkowa będzie promować cashback
Korzystanie z tej usługi jest niezwykle proste. Cashback można uzyskać, płacąc zarówno stacjonarnie, jak i online. Według fundacji Polska Bezgotówkowa usługę tę można zrealizować w ponad 280 tys. punktach handlowo-usługowych w całej Polsce.
Użytkownicy kart mogą jednorazowo wypłacić dowolną kwotę w gotówce (również drobną), ale nie przekraczającą 1000 zł. Wypłata gotówki w punkcie handlowym jest uzależniona od jej dostępności w kasie, dlatego sprzedawca może zaproponować mniejszą kwotę lub odmówić realizacji usługi, jeśli nie będzie dysponować odpowiednią ilością gotówki. Z usługi cashback można skorzystać w punktach oznaczonych znakami Visa Cash Back oraz Mastercard – Płać Kartą i Wypłacaj.
Jak wskazuje Anna Spychaslka-Grzeszek – fundacji Polska Bezgotówkowa zależy na promowaniu cashbacku oraz zachęcaniu posiadaczy kart do korzystania z drobnych wypłat przy zakupach. Jest to jeden z elementów kampanii, za pomocą której fundacja chce zwiększać świadomość nt. dodatkowych usług za pośrednictwem terminali płatniczych.