Co hamuje rozwój biznesu w Polsce. Poznaj wynik badania Marka Godna Zaufania dla „My Company Polska”

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Biurokracja, wysokie podatki, niejasne przepisy prawa i wysokie koszty pracy – to główne hamulce rozwoju polskiej przedsiębiorczości wg badania Marka Godna Zaufania przeprowadzonego na zlecenie miesięcznika „My Company Polska” przez instytut badawczy Millward Brown.

Zdjęcie główne artykułu by picjumbo.com

Majowy numer „My Company Polska” przynosi ciekawe wyniki ankiety przeprowadzonej wśród przedsiębiorców. Badani mieli za zadanie wskazać marki biznesowe, którym ufają najbardziej, ale także wypowiedzieć się na kilka tematów ważnych dla polskiego biznesu.

Ankietowani zostali poproszeni m.in. o odpowiedź na pytanie, co hamuje rozwój biznesu w Polsce. Najwięcej badanych (75,4%) jako główną przeszkodę wskazało biurokrację, nieco mniej (66,1%) wysokie podatki, a niejasne przepisy prawa wytypowało 60,5% respondentów. Na kolejnych miejscach znalazły się wysokie koszty pracy (45,4%), uznaniowość interpretacji prawa (42,9%) i przewlekłość postępowań sądowych (42,9%). Za mniej istotne badani uznali trudny dostęp do finansowania (29,4), brak możliwości rozwoju (23,2%), nieprzejrzysty rozdział środków UE (19,5%), niedostateczna infrastrukturę (18,9%) o brak wykwalifikowanych pracowników (18,4%).

Wyniki ankiety ciekawiej wyglądają w zestawieniu z rezultatami badania przeprowadzonego przez „My Company Polska” i TNS Polska w sierpniu 2015 r., kiedy to respondentom zadano dokładnie to samo pytanie – w pierwszej piątce największych barier są wciąż te same problemy, zmieniła się jedynie ich kolejność i procentowy rozkład głosów.

– Porównanie obu naszych badań pokazuje, że nowy rząd – przynajmniej na razie – nie zlikwidował najważniejszych przeszkód w rozwoju polskiego biznesu – twierdzi Dorota Goliszewska, redaktor naczelna „My Company Polska”. – Za jakiś czas ponowimy badanie i o wynikach poinformujemy opinię publiczną – dodaje.

– 

Marka Godna Zaufania 2016 to badanie przeprowadzone w styczniu 2016 r.na zlecenie miesięcznika „My Company Polska” przez instytut badawczy Millward Brown. Celem badania było określenie, którym markom biznesowym ufają polscy przedsiębiorcy. Więcej na MarkaGodnaZaufania.pl