W finale Infoshare Startup Contest walczyło 5 startupów – ukraiński CareTech Human, estoński Ender Turing, Helgen Technologies z Irlandii, MAB Robotics z Polski oraz holenderski Scentronix. Wszystkie prezentowały się przed jury złożonym z inwestorów oraz ekspertów biznesowych. Podczas konkursu pomysły oceniane były pod kątem potencjału biznesowego, innowacyjności, zespołu oraz samej prezentacji. Łączna pula nagród w konkursie wyniosła 30 tysięcy euro. Nagrody ufundowała Prezydent Miasta Gdańska.
Jaki problem rozwiązuje startup?
Firma CareTech Human wprowadza na rynek przełomowe rozwiązanie do zdalnego monitorowania parametrów urologicznych, aby umożliwić wczesne wykrywanie chorób układu moczowego i monitorowanie ich nawrotu. To szczególnie ważne w przypadku mężczyzn, którzy borykają się z przerostem gruczołu krokowego i syndromem nadczynności pęcherza. Na świecie jest ich około 14 milionów.
Zasada działania jest prosta: użytkownik otrzymuje urządzenie i przypina je do muszli klozetowej. Od tego momentu platforma automatycznie wykonuje badania przesiewowe w kierunku wielu chorób urologicznych, dostosowując się do nawyków użytkownika. Urządzenie dostępne jest w kilku wersjach. Jedna z nich analizuje także biomarkery lotnych związków organicznych w ludzkim moczu.
Ponad 500 startupów i ponad 100 VC z całego świata
– W tym roku do konkursu zgłosiło się 466 startupów z 62 krajów z całego świata. Zdecydowanie najwięcej projektów pochodziło z Polski (136), Wielkiej Brytanii (36), Niemiec (28) oraz Hiszpanii (17). Najwięcej zgłoszonych pomysłów to rozwiązania z branży health, medtech i wellbeing. Dużą grupę uczestników stanowił także sektor e-commerce oraz finansów, bankowości i ubezpieczeń – mówi Grzegorz Borowski, CEO Infoshare.
Poza udziałem w konkursie, obecne na wydarzeniu startupy mogły nawiązać kontakt z ponad 100 inwestorów z całego świata – aniołami biznesu, funduszami VC i CVC, m.in.TeraVentures, HugeThing, Senovo, LunarVentures, FONGIT czy APX. Poza Startup Contest mogli się też znaleźć na Virtual Startup Expo i na dedykowanej platformie Matchmaking. Spotkania 1:1 odbywały się już od poniedziałku w formie online, a od czwartku na żywo w specjalnie dedykowanej strefie na Amber Expo.
W tegorocznej, 16. edycji konferencji Infoshare udział wzięło ponad 6 tys. uczestników.