Zadanie było niełatwe dla start-uperów, a jeszcze trudniejsze dla jurorów. Zwycięskie projekty to: w kategorii Analytics & Big Data – Grinfy, projekt specjalizujący się w oszczędzaniu prądu; w kategorii Customer & Employee Experience zwyciężył HospiCare, aplikacja łącząca dane pacjentów w domowych hospicjach; w kategorii Robotics & Process Automation zwycięskim okazał się projekt Zapakuj.to, pozwalający na usprawnienie procesu zamawiania opakowań dla firm e-commerce.
Pięcioro członków Jury – Janusz Dziurzyński – Dyrektor Procter & Gamble Global Business Services, Terri Gerosa – Dyrektor Zarządzająca Citibank International LTD Oddział w Polsce, Marek Grodziński – Dyrektor Europejskiej Sieci Centrów Capgemini, Wojciech Popławski – Dyrektor Zarządzający w Accenture, i Szymon Sikorski – prezes agencji PR Publicon – decydowało, które z nich w każdej kategorii mają największy potencjał rozwoju na rynki europejskie czy światowe.
Pozostałe projekty również zasługują na gratulacje – do pierwszej fazy, w której Jury wybierało, które dziewięć trafi do finału zgłosiło się kilkadziesiąt firm. Te, które gościliśmy na Day 2 w Katowicach, to Lerta i Lifesfit w kategorii Analytics & Big Data, Lerni i Kadromierz – w Customer & Employee Experience, oraz Bin.e i XTPL – w Robotics & Process Automation.
– Korporacje mogą się od start-upów nauczyć zwinności, w zamian oferując stabilność i fundusze. Dlatego powstał Start-Up Challenge – ponieważ chcemy współpracować, żeby osiągnąć jak najwięcej – mówi Janusz Dziurzyński, juror finału ABSL Start-Up Challenge. To właśnie była ogólna idea stojąca za powstaniem tego wydarzenia – wymiana wiedzy, doświadczeń, pozyskane kontaktów i partnerów, zarówno przez start-upy, jak i przez korporacje. Posiadające wysoką kulturę zarządzania i know how korporacje mogą i chcą przekazać tę wiedzę młodym przedsiębiorcom. Nauka współpracy z korporacjami to obietnica nie tylko zdobycia funduszy, ale także niemal natychmiastowego wybicia się na rynki globalne.
Wybór jury, złożonego w większości z wysokiego szczebla pracowników globalnych korporacji, znakomicie wskazał kierunek, w jakim zmierzać ma Start-Up Challenge. Korporacje nie szukają bowiem pomysłów na usprawnienie swojej działalności, ale chcą wesprzeć projekty wyjątkowe, ułatwiające życie. Dlatego na kanwie Start-Up Challenge powstanie platforma, dzięki której start-upy i korporacje będą mogły rozwijać się i współpracować.